Let me introduce you: Carrol Ho & Ailse Eva - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Let me introduce you: Carrol Ho & Ailse Eva - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Let me introduce you: Carrol Ho & Ailse Eva

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

29 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lieve mensen,

Carrol en Ailse zijn niet onze nieuwe Amerikaanse vriendinnen maar onze nieuwe alias in Amerika.

Afgelopen donderdag hadden we een behind the scène studio tour van Paramount Pictures (productiemaatschappij). Vooraf moesten we reserveren en moest Ilse de namen doorgeven. Echter, toen we daar aankwamen waren we dus fout genoteerd; dat kan zeker niet komen door Ilse’s goede spelkunsten J

Onze namen stonden daarmee ook fout op ons entreebewijs. Deze entreebewijzen kunnen we dus mooi inlijsten. Gelukkig was dat geen ramp en konden ze aan de paspoorten zien dat wij het waren. Na flink wat gelachen te hebben, werden we ingedeeld in groepjes. We ontmoeten onze gids Kevin, een typische Amerikaan met brede, witte glimlach en perfect golvend haar tot op zijn schouders. Iedereen moest zich kort voorstellen en na een korte geschiedenis van Paramout, werden we rondgereden in kleine golfkarretjes door de ware Paramount stad. Overal stonden studio’s oa van Dr. Phil, de serie Cheers en van de vele films die daar zijn opgenomen. Op het moment dat wij er waren, werd ook de serie Glee opgenomen. We hoopten dan ook menig acteur uit de serie te zien. Maar helaas, we kwamen niet verder dan hun kleding-trailer. Bizar om te zien dat zo ongelooflijk veel nep is in films en series. Zo zagen we dat half New York gekopierd was naar de set. Te bizar voor woorden! Zo werden zelfs de gaten in de weg, de kauwgom op de grond en de vieze ramen nagemaakt!! We keken onze ogen uit. Wat is de illusie van film toch mooi!
Net voor het einde kwamen we Dr. Phil tegen, die vrolijk naar ons zwaaide! Erg bizar; Cheryl wist gelijk dat hij het was maar Ilse natuurlijk weer niet. Nog wat rond gekeken in de store en daarna besloten we verder te rijden naar Laguna Beach. Laguna Beach is een kustplaatjse in Californie, wat ongeveer 40 minuten vanaf LA zou liggen. Aangezien het zo’n 25 graden was leek het ons een goed idee om hier het strand te gaan verkennen. Helaas reden we een enorme file in en waren we 2.5u later op onze plek van bestemming. Maar wel net voor zonsondergang. En wat was dat ongelooflijk mooi! Na wat mooie foto’s te hebben geschoten zijn we, op advies van een local, gaan eten bij een Italiaan. Een gezellig restaurant, waarvan we nog steeds niet weten of het nu een chique restaurant was of niet. Hier hebben we een heerlijke pasta en pizza op. Daarna besloten we snel terug te rijden en onze auto te gaan inleveren. Eenmaal bij Alamo aangekomen werden we geholpen door een aardige man die zelfs een beetje NL’s kon en zelfs Indonesisch! Hij keek onze auto na en zag dat alles goed was. Vanuit Alamo kregen we een shuttle naar ons hotel. Wat een service!

We hebben onze koffers in gepakt en zijn gaan slapen. De volgende dag ging de wekker namelijk al om 06.00 uur!

De volgende dag stonden we vroeg op en checkten we uit ons luxe hotel. Om half 8 hadden we de shuttle al naar Moturis om onze camper op te halen. We zaten samen met een Australier in het busje en praatte over de camper. Hij gaf ons een vertrouwd gevoel omdat hij al wat ervaring had en ons toch wel hielp met een aantal dingen. Na het contract te hebben door gelezen, 1000x te hebben getekend, de video te hebben gezien en natuurlijk de camper hebben gecontroleerd op allerlei kleine en grote beschadigingen mochten we dan gaan rijden. Eerst maar al onze koffers leeg gemaakt en toen was het al 12.00 uur. Cheryl stapte vol goede moed in de camper en begon met rijden! Iedereen keek ons wat fronsend aan, vreemd om te zien twee kleine meisjes in een grote camper. In het begin was het wel een beetje eng! Zo’n grote camper en alles verschoof en de kasten klapte open en dicht. Het leek wel een haunted camper (om vast in de Halloween sfeer te komen)! Snel een stop gemaakt bij Ralph's, een grote supermarktketen. Hier hebben we van alles in geslagen, om 170 dollar armer weer naar buiten te stappen! Op weg naar onze eerste slaapplaats: Walnut RV in Northridge, in de wijk San Fernando Valley. Nu ging Ilse het proberen; ook in het begin verschoof alles maar naar wat gewend te zijn ging het helemaal goed. We reden weer de file in en 2u later waren we er! Snel ingecheckt bij ‘oma’ die ons doodleuk vertelde dat we achteruit in mochten parkeren. Ilse deed een poging en met behulp van Cheryl ging het in een keer goed! We besloten de camper aan te sluiten op de hookup; stroom, water en riolering. We wisten alleen niet meer hoe het moest, snel naar ‘oma’ terug en die wilde ons helpen alleen was ze slecht ter been. Gelukkig kwam the big boss net aan en hij hielp ons met alles waardoor we nu alles weten. We besloten onze bikini aan te trekken en een duik te nemen in het zwembad. Het was tenslotte prachtig weer! Het zwembad was toch wel erg koud, zo tegen de avond, dus we besloten snel terug te gaan en heerlijk te gaan bbq-en. Ook wilde we brood afbakken maar onze oven werkte niet mee, onze buurman om hulp gevraagd en hij heeft 10 min lang met ons zitten prutsen maar het werkt nu!!! Wel ging nog even de rookmelder af, maar dan weten we in ieder geval dat die het doet! Na onze was te hebben gedraaid en alles in de camper te hebben opgeruimd liggen we nu heerlijk in bed. Morgen rijden we om 09.00 naar ons eerste nationale park, Joshua Tree!

See u soon!

• 29 Oktober 2011 - 08:02

Rachel :

Hey Meiden,

Volgens mij slapen jullie nog maar net! Wij zijn alweer wakker. Wat een verhalen weer! Nou zijn jullie al een stuk technischer ;-) en lekker gebbqt? Nou we lezen weer jullie verhalen.

Kus

• 29 Oktober 2011 - 09:37

Mama:

Carrol en Ailse klinkt ook mooi het gaat
    steeds meer op gooische vrouwen lijken.
    Maar hij is wel groot die camper en inderdaad twee van die "kleine"meiden erin ! Kijk goed uit en we spreken elkaar snel weer.
    xxx mama

• 29 Oktober 2011 - 10:27

Josée:

Hey Cheryl en Ilse,

Heel leuk om jullie zo te volgen via alle berichtjes. Ook hebben jullie leuke foto's, zodat we een goed beeld krijgen van al jullie avonturen.
    Nu op weg met de camper: de kop is er af en alles is goed gegaan. En jullie zijn goed verzekerd ;)
    Heel veel plezier verder!
    ik blijf jullie volgen..

groetjes, Josée

• 29 Oktober 2011 - 10:48

Mellanie:

Leuk leuk leuk, ik vind het zo tof om iedere keer weer te lezen wat jullie allemaal mee maken! De camper ziet er goed uit, vind het ook erg knap dat jullie daarmee kunnen rijden, en vooral ACHTERUIT parkeren! ben trots op jullie..;) Geniet ervan!
    Xx

• 29 Oktober 2011 - 13:00

Niels & Kristel Marijnissen:

Hoi Ilse,

Net jullie waarbenjij.nu site ontdekt en ik moet nog even bijlezen, maar de eerste verhalen klinken super!

Santa monica is super hé, als je nog een tip wilt hebben qua restaurant, dan is bubba gump shrimp & co wel leuk, het is gebaseerd op de film forest gump, veel dingen komen van daaruit terug!

Geniet ervan daar! Ik ga snel jullie verhalen bijlezen en vanaf nu proberen ook daadwerkelijk bij te houden!

Groetjes Kristel

• 29 Oktober 2011 - 16:32

Pascalle:

Hey,

Zó leuk om jullie verhalen te lezen.
    In verhouding zijn jullie nog maar zo kort weg maar hebben toch al veel meegemaakt. Totaal anders dan wanneer je hier in het gewone werkritme zit. En met die camper lekker onderweg nu, zal een fijn gevoel van vrijheid geven. En het is vast ook fijn om nu een soort van eigen plekje te hebben. Go girls, veel plezier tot de volgende up-date!
    X

• 30 Oktober 2011 - 04:42

Nadine :

Hey carol&ailse :)

Heb net jullie twee laatste verhalen gelezen! Haha super grappig jullie pechdag verhaal.. Miss niet op dat moment voor jullie ;) ! En Cher ik ben ook altijd en overal de lul met kak op m'n hoofd ;) leuk om te zien dat jullie nu echt gaan roadtrippen.. Dan komen die spannende verhalen vanzelf wel! Dus ik ben benieuwd......

Groetjes en kusjes uit China!!!

• 30 Oktober 2011 - 13:29

Sandra:

Oh geweldig dat verhaal over de camper! Maar hoe is het weer nu bij jullie, we hoorde dat in NY al sneeuw was gevallen vanacht ! Nog veel plezier dames, leuke foto's geweldige verhalen! Erg leuk om jullie zo te volgen!

• 30 Oktober 2011 - 16:26

Rene Roks:

Beste Ilse en Cheryl,
    nou nou nou, toe maar toe maar,wat zijn jullie bezig aan een great adventure. Jullie moeten onderhand toch wel overlopen van al die fanastische ervaringen en indrukken die je op zo'n korte tijd al hebt opgedaan. Het moet een hele belevenis zijn, als ik het zo lees. Geniet er van, meiden, geniet zoveel je kunt want dit is once in a lifetime. Ik vond die foto met de obama'tjes wel leuk. Stom toevallig dat je die nou net moet tegenkomen, he, in zo'n grote stad.
    Nou, meiden, wie weet wat jullie allemaal nog mee gaan maken. Ik zal jullie op afstand maar met enige regelmaat volgen. Veel succes, veel plezier, take care. O ja, hoe is halloween gegaan?
    rene roks, rijsbergen.

• 30 Oktober 2011 - 20:13

Alice:

Hoi Cheryl en Ilse
    Jullie tweelaatste verhalen gelezen,leuk en kan ik ook mee genieten.Zo ben blij dat jullie goed met de camper kunnen rijden,voorzichtig verder!
    Ben benieuwd voor de volgende verhalen en tot gauw via de skyp.

liefsen xxx