Joshua Tree! - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Joshua Tree! - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Joshua Tree!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

30 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Het was weer een korte nacht. Na 6 uurtjes geslapen te hebben, waren we alweer om 07.45 uur wakker. Spulletjes bij elkaar gezocht en toen zijn we naar de douches gelopen. Het was nog erg stil op de camping. Na het douchen hebben we voor het eerst zelf ontbijt klaargemaakt. Lekker geroosterd brood en crackers. Nadat alles netjes was opgeruimd en gewassen, was het tijd om los te koppelen. Ilse vond het leuk om dit te filmen, dus nam ze haar videocamera na het de rondleiding in de camper mee naar buiten om het loskoppelen te filmen. Tjaaa..hoe ging dat ook alweer? Uiteindelijk zijn we eruit gekomen, en zijn we vlug de camper ingestapt en weggereden. Iets te vlug bleek later…want waar was Ilse’s videocamera? Oopsie, die stond nog op de verhoging van de hook-up.
Erg slim van ons! Wij snel terug gereden en toen we daar aankwamen was er al alarm geslagen door onze lieve buurman bij oma, die ons de vorige avond al geholpen had met de oven.

Na de vertraging vlug het gas erop voor de 3 uur durende rit naar Joshua Tree. Van de stad reden we langzaam de woestijn in om uit te komen in de middle of nowhere. Het was gelukkig niet heel druk op de weg en hebben we maar een keer hoeven stoppen. Snel een stop gemaakt bij de McDonalds, van stoel gewisseld en door… Helaas begaf onze tom-tom het omdat hij niet wist waar we waren, dat werd dus kaart lezen!

Eindelijk zagen we dan het stadje Joshua Tree opdoemen in de woestijn. Maar we kwamen bedrogen uit want het nationale park Joshua Tree lag nog eens 30 km verderop. Bij het visitor centor aangekomen, bleken alle campings in Joshua Tree vol te zitten. Erg jammer, maar helaas! De ranger vertelde ons dat we met de RV wel een mooie route konden rijden en dat het zo’n 40 mijl was. Een rit van ongeveer een uurtje. Deze route zijn we dan ook af gaan leggen. Eerst nog een lange, rechte weg naar de ingang van het park en toen kon onze tocht door het mooie natuurschoon beginnen!
En wat was het mooi! Grote rotsen in de woestijn, in alle vormen en formaten. Zelfs een rots die leek op een doodshoofd. Natuurlijk kon de bekende Joshua Tree niet ontbreken! Een boom die lijkt op een cactus en een palmboom. Erg aparte bomen. Na al heel wat mooie foto’s te hebben geschoten, zijn we naar Key’s View gereden. Dit schijnt het mooiste punt van Joshua Tree te zijn. Daar aangekomen was het inderdaad mooi! Een vallei, waarbij je met helder weer helemaal tot aan Mexico kunt kijken. Vandaag kwamen wij niet verder dan Palm Springs dat 30 km verder op ligt. Maar mooi was het nog steeds. Na Key’s View zijn we weer naar beneden gereden en gingen we op zoek naar een camping buiten Joshua Tree.

We zijn beland op Joshua Tree Lake RV Campground. Een gezellige camping midden in de woestijn. Hier mooi een plekje gevonden en na de zonsondergang zijn we snel aan het eten begonnen. Op het menu stonden vanavond Taco’s!!
We konden niet buiten eten, want het koelt hier erg snel af ’s avonds. En naast de taco’s zou je ook veel zand eten als we buiten zouden eten. Na het eten zijn we in het donker op zoek gegaan naar de plek waar we konden afwassen. Eenmaal gevonden, moesten we ook in het donker afwassen. Helaas konden de mooie sterren aan de hemel niet voor genoeg licht zorgen. Op gevoel dan maar!

Nog even snel alle foto’s op de computer gezet en nu dan lekker slapen. Morgen kunnen we een beetje uitslapen, want dan gaan we naar de oom van Cheryl. En ook hij is een uitslaper!

• 31 Oktober 2011 - 10:12

Mellanie:

Wat een leuke foto's! Erg mooi daar inderdaad... en weer een hoop mee gemaakt, die videocamera, tja ook dat kan natuurlijk alleen ilse overkomen! Maar goed dat jullie zo'n aardige buurman hadden op de camping! Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal! Erg leuk om te lezen iedere keer!!

Xxx

• 31 Oktober 2011 - 20:47

T.Carla:

Leuk om te lezen, wat jullie allemaal meemaken en al gezien hebben ook ee n hele ervaring om door een woestijn
    te rijden met zo'n grote camper. Benieuwd straks naar de video, dus niet meer vergeten , die camera!
    Het ga jullie goed, geniet ervan! x

• 02 November 2011 - 18:06

Sandra:

Hoe hoog zitten jullie daarbij keys view? Dus geen sneeuw bij jullie in de buurt?

• 02 November 2011 - 23:53

Ilse En Cheryl :

@Sandra: we weten niet precies hoe hoog het was maar er lag zeker weten geen sneeuw!! Zou wel apart zijn denk ik sneeuw in de woestijn.

• 03 November 2011 - 07:47

Sandra: