Thanksgiving, Black Friday & White Sands - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Thanksgiving, Black Friday & White Sands - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, Black Friday & White Sands

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

28 November 2011 | Verenigde Staten, Alamogordo

Donderdag 24 november was het Thanksgiving! Een feest waar Amerikanen al weken naar uit kijken, waar ze gezellig met de hele familie bij elkaar komen en veel gaan eten. De achterliggende gedachten bij deze feestdag is dat men bedankt voor de oogst en alle goede dingen in het leven. Voor ons, betekent Thanksgiving niet zoveel maar Cheryl wilde toch een Thanksgiving traditie in ere houden en ging op zoek naar een turkey. De kalkoen staat als hoofdgang op de Thanksgiving-menukaart en kan natuurlijk niet ontbreken. Dus op zoek naar die turkey!

We reden op tijd weg uit de Grand Canyon en reden richting Flagstaff. Hier gingen we de eerste de beste Walmart binnen. Helaas, hier verkochten ze geen vers eten. We besloten maar richting onze KOA-camping te gaan. Hier vlakbij was een Safeway en na het inchecken besloten we hierheen te gaan. Hier hadden we meer geluk! Heerlijke verse groenten en…de turkey! Na de buit binnen te hebben, zijn we de was gaan doen en hebben verder een heerlijke rustige dag gehad. ’s Avonds heeft Cheryl heerlijk genoten van haar turkey en Ilse van haar eigen gemaakte maaltijd. Erna hebben we ons voorbereid op nog een dag waar Amerikanen enorm naar uitkijken…namelijk Black Friday!

De volgende dag stonden we al om 06.00 uur op, zodat we vroeg aan Black Friday in Phoenix konden beginnen. Black Friday is de eerste dag in het jaar dat winkels winst maken en het is het begin van de kerstinkopen. Winkels adverteren met speciale aanbiedingen en fikse kortingen. Mensen kamperen voor de winkels en staan vaak al uren in de rij, nog voordat de winkels open zijn! Helaas, wij stonden daar niet bij. Wij moesten eerst nog een ster in onze voorruit laten maken. Dus wij reden richting Phoenix en maakten ondertussen nog een stop bij Campingworld. Gelukkig was het daar redelijk snel verholpen en konden ook wij rond de middag beginnen aan Black Friday. We gingen naar Biltmore, een luxe shoppingmall in de buitenlucht. Dure winkels als Versace, Guess en Saks Fift Avenue zaten hier. Gelukkig waren er ook een aantal betaalbare winkels zoals Macy’s. Uiteindelijk hebben we niet veel gekocht en hebben we alleen geprofiteerd van de kortingen bij de Apple store. Na onze shopdag was het tijd om naar de kapper te gaan. Het was wel weer even nodig om de dooie punten bij te werken. De kapsalon was enorm groot en we kwamen erachter dat iedere kapper eigenlijk voor zichzelf werkt en dat ze alleen de plek huren. Na een gezellige twee uur in de salon te hebben gezeten kwamen we met onze ‘nieuwe’ coupes buiten..waar het al donker was. Ilse stelde voor om maar een taxi te nemen, ondanks dat het niet heel ver lopen was. De taxichauffeur zette ons netjes af bij onze camper, waarna we op weg gingen naar Desert Shadows RV Park. Hier aangekomen kwamen we erachter dat deze camping waarschijnlijk ook weer voor oudjes was. We zouden het in de ochtend merken.

De wekker in Phoenix ging wat later en we konden rustig op gang komen. Er stond vandaag niet veel op het programma. We besloten om eerst maar gebruik te maken van de indoor-pool en hot tub. Hier kwamen we een oude dame tegen die vroeg waar we vandaan kwamen. Toen we The Netherlands zeiden begon ze gelijk over de prostituees achter de ramen in Amsterdam. Ook drugs vond ze een interessant onderwerp en biechtte op dat ze zelf ooit weleens pod heeft gerookt. Ohoh bad granny! Na ons opgefrist te hebben was het tijd om richting onze volgende bestemming te vertrekken: Tucson.

Eenmaal in Tucson aangekomen zochten we nog naar een camping. We hadden in deze stad nog niets geboekt. Hierdoor kwamen we ook terecht in wat minder welvarende wijken. Je ziet hier hoe groot het verschil tussen arm en rijk in de VS nog steeds is. Uiteindelijk belanden we in een wat welvarender gedeelte van de stad en was er gelukkig nog ruimte in een RV Village. Zelfs een met een hek en waar we een escorte kregen naar onze standplaats. Eenmaal gesetteld besloten we om vast goed te eten, ook al was het middag, zodat we naar de vroege bioscoopfilm konden en nog wat te shoppen. Na het eten reden we naar Park Place Mall, een enorme grote mall met allemaal leuke winkels. In die mall zat ook een enorme bioscoop met meer dan 18 zalen. We besloten naar Happy Feet 2 te gaan. Een vermakelijke film voor het hele gezin. Die zaten dan ook in de zaal, inclusief huilende kinderen…..na de film zijn we snel teruggegaan en ons bed ingedoken.

Vandaag was het weer een enorm lange rij-dag. In totaal zo’n 6 uur. We vertrokken om 07.00 uur richting onze eerste bestemming, Las Cruces in New Mexico. We reden naar Mesilla, een klein plaatsje in de buurt voor een heerlijke Mexicaanse lunch in een gezellig, klein, Mexicaans restaurantje El Comedor. De lunch was heerlijk en lekker goedkoop. We besloten nog wat rond te kijken in old historic Mesilla. Een klein, gezellig deel van de stad met typische Mexicaanse souvenir winkels en waar Billy the Kid als een icoon gezien wordt. Waarom begrijpen wij niet, want was is er bewonderingswaardig aan een western bandiet die mensen vermoord heeft?
Afijn, hierna wilden we wel weer wat natuurschoon zien en reden we richting White Sands National Monument. In dit park zijn witte duinen te zien die bestaan uit puur gypsum (gipskristallen). Dit is een apart verschijnsel, dat maar op drie plekkern in de wereld voorkomt en waarvan White Sands de grootste oppervlakte heeft. We hebben hier eerst zelf de duinen verkent, om erna deel te nemen aan de ranger tour. De vrouwelijke ranger legde wat uit over de duinen, de dieren die er leefden en de planten. Helaas, was het niet heel erg interessant dus hebben we ondertussen maar wat mooie foto’s geschoten. Met als klap op de vuurpijl konden we genieten van een adembenemende zonsondergang, die enorm mooi reflecteerde op het witte gypsum. Na zonsondergang bleef het park nog maar een uur open dus we besloten om richting onze camping in Alamagordo te gaan. Nu staan we hier op deze familiecamping en gaan we morgen op zoek naar buitenaards leven in Roswell!

• 28 November 2011 - 21:33

Kristel:

Hee!

Wat een leuk verhaal weer!
    Grappig dat die Amerikanen vaak zo stereotiep over Nederland denken, maar ja wat wil je als de eigen steroetiep clutuur bestaat uit hamburgers.. dan zijn die van ons wel wat spraakmakender! :p

Groetjes Kristel

• 28 November 2011 - 22:26

Deli:

Fijn om weer een verslag te lezen van jullie en wat fijn dat jullie je in hebben kunnen houden met Thanksgiving. Jullie zien wel heel veel mooie dingen ! Iets om nooit meer te vergeten.
    Groetjes en goed uitkijken.
    xxx mama

• 29 November 2011 - 08:03

Danny:

Hi Dames!

Dat hebben jullie weer leuk geschreven! Wat leuk zeg! Ben echt jaloers op jullie, maar geniet er lekker van he! En neem een stukje kalkoen mee ;-) Hmmm:P..

XX

• 29 November 2011 - 13:32

Rachel:

Lekker eten blijft wel de rode draad binnen jullie verhalen he?! Maar jullie missen de lekkere pepernoten en filet American nog niet? ;-) Weer geweldige verhalen en foto's meiden! Ik ben ook weer benieuwd met hoeveel overgewicht jullie terug gaan komen, want met al dat geshop gaat dat volgens mij niet goed komen hoor! Nou ik hoor wel als ik met een lege koffer die kant op moet komen ;-)

Hier gebeurt er nog niets bijzonders, dus geniet er maar weer van!

Dikke kus

• 29 November 2011 - 20:58

Carla:

Hoi meiden,
    Wat een mooie verhalen om te lezen, jullie hebben wel een druk programma steeds. Op televisie zag ik van de Black Friday en moest wel aan jullie denken, ik zag jullie al met volle tassen uit de winkels komen maar dat is uiteindelijk alleen een nieuw kapsel geworden en een fikse korting bij Apple. Geniet nog van jullie dagen die komen gaan en blijf wel mooie foto's maken want ik ben straks heel erg benieuwd.
    Groetjes van ons allemaal.

• 30 November 2011 - 23:29

Rene Roks:

hoi ilse en cheryl,
    ik had nog nooit van black friday gehoord maar vorige week was het ineens hoofdnieuws in nederland. De kranten, de tv, het was allemaal black friday in amerika, de dag dat de kerstinkopen starten. Big deal dacht ik nog,het moet niet veel gekker worden daar. Geef mij dan tuckson maar, dat lijkt me erg de moeite. En white sands, natuurlijk, dat wil ik ook wel eens onder m'n voeten voelen. Daar zitten veel valken, die jagen op hagedissen en op gifslangetjes. Die enge dingen uit zo'n horrorfilm, weet je wel. Maar ja, dat zal jullie een zorg zijn, of jullie daar van wakker liggen.
    Veel plezier, meiden, en ga door met jullie avonturen.
    rene roks