Alcatraz, Chinatown en lovely Texans! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Alcatraz, Chinatown en lovely Texans! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Alcatraz, Chinatown en lovely Texans!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

07 November 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Na onze natte dag gisteren, hoopten we op een droge dag vandaag! En om jullie niet langer in spanning te houden..we hebben het vandaag droog gehouden!

Vanochtend scheen heerlijk het zonnetje en was het weer eens tijd om te skypen met het thuisfront. Blijkbaar missen wij het goede november-weer in Nederland!
Tijdens het skypen hadden we croissantjes gemaakt. Helaas waren deze niet helemaal gelukt, aangezien ze nog niet helemaal ontdooid waren. Danny, je moet de volgende keer toch nog maar een keer laten zien hoe het moet! :p Ook hebben we in de camper een ongelooflijk irritante rookmelder, die om het kleinste beetje rook al afgaat. Dit keer was Ilse het zo zat, dat ze de batterij eruit haalde! Zo, eindelijk rust!

Na alle dingen die we moesten doen (skypen, wasje draaien, opruimen etc.) was het tijd om de stad in te gaan. Vandaag stond Alcatraz op het programma! Kristel en Niels bedankt voor de tip ;) Alcatraz is de bekendste gevangenis in de USA, dat bekend staat als de zwaarst bewaakte gevangenissen in de geschiedenis. Of het zo zwaar bewaakt was viel nog te betwijfelen want de locatie van deze gevangenis heeft alles te maken dat er nog nooit iemand levend en succesvol ontsnapt is uit Alcatraz. De locatie van Alcatraz is namelijk een eiland op zee! Gevangenen die probeerde te ontsnappen kwamen nooit aan op de bay van San Francisco.

Maar voordat onze avondtour naar Alcatraz kon beginnen zijn we nog naar Fisherman’s Warf geweest. Een pier vol met eettentjes en winkeltjes. Erg gezellig! Na wat rondgeneusd te hebben in een kerstwinkel, schoenenwinkel en een winkel voor linkshandige mensen (jaja Ilse Maas is echt iets voor jou), zijn we teruggegaan naar de pier waar we op de boot moesten stappen. ‘Slim’ als wij waren gingen wij gelijk in de rij staan waarmee we in de boot konden stappen, alleen moesten we nog wel even ons kaartjes ophalen die we via internet hadden besteld! De aardige kaartjesscheurman was wel zo lief dat we niet weer achteraan moesten aansluiten, maar achteraf was het toch niet meer nodig want er stond geen rij meer! We waren dus de laatste die de boot op gingen.

Eenmaal aangekomen op Alcatraz island, volgden we eerst een gids die ons wat vertelde over schipbreuken. San Francisco is een plek waar heel veel boten aanmeren, maar door de mist die er heel vaak hangt niet de veiligste haven is. Uiteindelijk bracht de gids ons naar de douches waar alle gevangenen voor het eerst arriveerde voor een grondige check-up. Gelukkig hadden wij die grondige check-up niet nodig en kregen we hier ons materiaal voor de audiotour. Ze hadden zelfs de Nederlandse versie, dus deze namen we! Echter, Cheryl hoefde maar de trap op te gaan voor het eerste verhaal en ze wist al dat ze toch de Engelse tour wilde hebben. Gelukkig was dit geen enkel probleem. Ieder ging een beetje z’n eigen weg en we zagen alle cel blokken, die bekende namen hadden als Broadway en Times Square. We kwamen ook bij de isoleercellen, waar onder andere de bekendste ‘ bewoner’van Alcatraz in heeft gezeten, Mr. Al Capone.

De tour was bijzonder goed te volgen en had een logische route, waarin interessante verhalen werden verteld door officers uit die tijd en gevangenen zelf. Een van de interessantste verhalen waren de ontsnappingsverhalen. Drie gevangen was het gelukt om met een lepel, de muur van Alcatraz te doorboren en via een buizensysteem buiten de gevangenis te treden. Nu moesten ze alleen nog van het eiland af. Tot op de dag van vandaag is er geen spoor van ze te bekennen en weet niemand of ze daadwerkelijk zijn ontsnapt of dat de zee hun ontsnapping onmogelijk heeft gemaakt. Na een souvenir gekocht te hebben en een discovery film gezien te hebben, was het tijd om terug naar de bewoonde wereld te gaan.

Tijd voor chinees! En wel voor Chinatown chinees. En wat had Cheryl hier naar uitgekeken. We wisten alleen nog niet welke chinees. Omdat het flink was afgekoeld besloten we een taxi te nemen en hebben de taxichauffeur gevraagd om ons te droppen bij het beste chinese restaurant in town. En dat heeft hij zeker gedaan! We hebben gegeten bij met een Michelin-ster aanbevolen restaurant, R&G restaurant. We wisten niet wat we daar aantroffen, wat een drukte! Gelukkig hadden ze nog een plaatsje voor ons, mooi want we hadden trek! Cheryl ging voor de eend met bami en garnalen en Ilse ging voor heerlijke groente en nasi goreng. We hadden nog maar net de menukaart afgegeven of het eten werd al geserveerd. Vier borden vol met eten! Veels te veel natuurlijk en we besloten om het eten in een doggy-bag mee naar huis te nemen.

Hierna was het tijd voor een drankje. We waren hier iets beter op voorbereid en hadden al een leuk tentje uitgezocht. De taxi bracht ons hierheen, maar wat bleek…de tent was dicht! Tja we hadden het ‘ iets’ beter uitgezocht! Uiteindelijk zijn we aan de overkant van de straat beland in een tent dat leek voor studenten. Hier zijn we in gesprek gekomen met John en Jo uit Houston, Texas. Wat een gezellige, lieve mensen! We werden gelijk uitgenodigd om ze op te zoeken als we in Houston zijn. Na een drankje, zijn we met hun meegegaan naar de Cellar. Best een leuke tent, als het vol zou zijn. Helaas, op zondagavond was hier geen kip! Toch zijn we hier even gebleven en erna was het voor ons tijd om naar huis te gaan. John en Jo waren ook nog zo aardig om ons af te zetten bij BART station dus we konden snel op de trein stappen. Met hangende oogjes typen we toch nog even dit bericht. Nu gaan we lekker slapen want morgen (vandaag bij jullie) is onze laatste dag in San Francisco!

Als laatst wilen wij jullie allemaal bedanken voor jullie lieve berichtjes!

• 07 November 2011 - 18:01

Mellanie:

Meiden!
    Ik kan het gewoon niet bij houden met lezen! Zo snel iedere keer een nieuw verhaal!!
    Een goed teken is het wel, want dat betekend dat jullie het reuze naar jullie zin hebben en een hoop leuke dingen mee maken! Ik ga weer genieten van dit verhaal!!

Byeee Xxx

• 07 November 2011 - 18:10

Serena:

Hey meiden! San Francisco!! Supercool! Hoe toepasselijk is dat heerlijke nummer! Klinkt allemaal weer supergaaf, jullie maken veel mee in korte tijd! Vergeet niet intens te genieten, want dit maak je geen tweede keer mee saampjes! Ik ga nu jullie prachtige foto's bekijken!

Voorzichtig rijden in jullie mobile home! Op naar het volgende avontuur!

Kus!

• 07 November 2011 - 20:46

Niels & Kristel Marijnissen:

Hee!!

Wat balen dat jullie niet met de cablecar mee konden! Bij fishermans wharf is wel zo`n draaischijf, en ook op powell street, daar kan je ook opstappen!

Geniet er morgen van, en daarna naar het natuurschoon van Yosemite!! Echt super daar!!!

Geniet ervan!!!
    Groetjes!

P.S. als jullie zo`n NP Pass kopen ( wat wel het meest voordelig is ), die moet je niet weggooien, die is een jaar lang geldig, ze kosten 80 dollar en wij hebben hem na de reis op marktplaats verkocht voor 30 euro! Wilde iemand meteen hebben, en heb er veel reacties op gehad!

• 07 November 2011 - 22:51

Manouk:

Aloah!
    Leuk om al jullie verhalen zo te lezen! Ik zie allemaal bekende dingen voorbij komen.. Die mist ja.. wij hebben de Golde gate bridge niet eens helemaal gezien omdat er zo veel mist was de dagen dat wij daar waren.. En ik ben ook wel een beetje jaloers op jullie dat jullie wel op alcatraz zijn geweest. Toen wij enkele weken voor we in SF waren die kaartjes wilden kopen, was het al helemaal uitverkocht! Maareh, leuke stad he!
    Geniet er nog van daar! en alvast veel plezier de meeeegaaaa grote bomen in Yosemite NP!
    Liefss

• 08 November 2011 - 00:30

Angela:

Wat leuk om jullie reis te volgen jullie zien en beleven wel heel veel .
    Geniet er maar lekker van want het is toch heel mooi allemaal.
    Nog veel plezier en wij blijven jullie volgen .

Hartelijke groetjes van de hele familie,

• 08 November 2011 - 00:30

Angela:

Wat leuk om jullie reis te volgen jullie zien en beleven wel heel veel .
    Geniet er maar lekker van want het is toch heel mooi allemaal.
    Nog veel plezier en wij blijven jullie volgen .

Hartelijke groetjes van de hele familie,

• 08 November 2011 - 08:05

Daan:

Ilse!! Wat ben ik jaloers zeg, naar mijn mening een van de mooiste steden ter wereld! Goed dat jullie het leuk hebben en respect voor twee kleine dames in z'on grote Camper. Jullie staan duidelijke je mannetje. :)
    Hier in de Jacob Vermij is het stil, en ook net zo slecht weer als daar.
    Veel liefs ook van de andere ex-roomies. Nina en ik lezen jullie verhalen met veel plezier, keep them comming!! :D
    Liefs,
    Daan

• 09 November 2011 - 17:01

Marlies:

Ben net weer bij met jullie verhaaltjes lezen. Leuk hoor en jullie houden het zo goed bij.Jammer dat het zo koud en nat is daar. Geniet lekker verder en ik blijf jullie volgen.
    Groetjes Marlies.