Wake me up in San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Wake me up in San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Wake me up in San Francisco!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

07 November 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

We werden vroeg wakker op onze camping in Monterey, want wat was het er koud! En vandaag is het tijd om naar....San Francisco te gaan! Yes, we hebben er zin in, want we hebben al veel goede verhalen gehoord over deze leuke stad. Nu konden we het dan snel gaan uitvinden.

We douchte snel in onze camper, want de douche op de camping durfde we niet aan. We wilden onze propane (gas) bijvullen omdat, we na San Francisco naar Yosemite zullen gaan en in Yosemite zijn nauwelijks voorzieningen. We vroegen natuurlijk de campingbaas even om hulp. Gelukkig wilde hij ons graag helpen. Onze tank was pas ¼ leeg maar toch wilden we het bijvullen. De broer van de baas vulde 3 gallon gas bij en na het betalen vertrokken we op weg naar San Francisco. Een saaie, lange weg volgde. Wake me up in San Francisco.....Maar dit keer liet onze radio ons niet in de steek en Rihanna, Maroon 5 en Lady Gaga brachten ons naar San Francisco. Overigens kennen ze niet veel andere nummers op de Amerikaanse radio en worden deze hits grijs gedraaid hier!

We kwamen al om 12.00 op de camping aan en we mochten gelijk inchecken. Onze camperstandplaats voor de komende 4 dagen is recht voor de golven van de zee! Wat een uitzicht! Het zonnetje scheen en onze dag kon niet meer stuk! We skypten nog wat met Nederland en besloten heerlijk even over het strand te wandelen. Althans dat dachten we. Helaas konden we niet zomaar op het strand komen en na een kwartier lopen kwamen we op de pier uit. We wilden graag even wat foto’s schieten op t strand. We liepen het trapje af en hier hingen waarschuwingsborden voor verdrinking maar ach dat zal toch wel mee vallen; als nuchtere Hollanders besloten we toch door te lopen. Ilse installeerde de camera en Cheryl ging alvast staan. Net op dat moment kwam er een mega golf aan die Cheryl raakte tot aan haar kont. Wat een pech! Ilse vond het prachtig! Ilse had alleen natte schoenen, de mazzelpik. Na wat lachen liepen we door over de pier. Cheryl was helemaal nat en sjokte met haar UGG’s er achter aan. Het geef Cheryl wel een goede reden om nieuwe UGG’s te kopen! Het werd kouder en we besloten terug te gaan naar de camping. Hier keken we nog even naar het weerbericht voor Yosemite National Park. Wat bleek..de tempratuur kan s’nachts onder de 5 graden zakken. Dat betekent dat wij onze camper moeten winterizen. Ze sluiten dan alle kranen af en er komt dan geen water meer uit de kraan. We besloten dan campings met douches te boeken, tot onze verbazing kwamen we erachter dat we tot eind november dan geen water zouden hebben. We moeten er iets voor over hebben. Onze campings zijn nu al geboekt tot eind november! Hierna maakten we nog maar even gebruik van onze watervoorziening en kookten we heerlijke pasta en zijn erna gaan slapen. De volgende dag zouden we dan daadwerkelijk San Francisco gaan verkennen.

Zaterdag werden we weer op tijd wakker en gingen op weg naar de trein. We parkeerde de camper daar en kochten een kaartje voor BART (jaja zo heet de trein echt ;) ) We werden geholpen door een hele aardige meneer die ons alles uitlegde en ons nog even waarschuwde dat we ‘s avonds de ena laatste trein moisten pakken, zodat we altijd de laatste trein nog achter de hand zouden hebben. Zie ouders, zelfs hier wordt er goed op ons gelet! Cheryl wist precies waar we uit moesten stappen en we kwamen aan in San Francisco. We wilden heel graag in de cable car, de bekende karretjes in San Francisco van de films/tv. We dachten dat ze niet meer reden door het schema en stapten in een bus. Helaas reden ze wel achter onze bus aan haha dat was erg jammer! Maar volgende keer beter.

Sportief als we zijn, besloten we de stad te verkennen door te gaan fietsen. We huurden fietsen en waren er van overtuigd dat we geen helm nodig hadden! Wij als ervaren fietsers uit Nederland! We gingen op weg: berg op en af, wat was het zwaar. Zeker als je de fiets niet in de goede versnellingen kon krijgen. Onderweg kwamen we zelfs Belgen tegen! We volgde ‘wijselijk’ de Belgen. In de groep zaten een aantal mannen en Ilse dacht dat zij een goed richtingsgevoel hadden! En dat klopte! We reden in een keer goed en schoten wat foto’s van de Belgen en zij van ons. Eindelijk waren we bij de brug! Wat was hij groot!!! Het waaide hard en we fietste snel over de brug. Maar wat was het cool! Brrr, het werd steeds kouder en we kregen onderhand wel trek. Aan de andere kant van de brug arriveerden we in Salsalito. Daar zat midden in het dorpje ..... een italiaan. We sprongen van onze fiets en gingen binnen zitten en bestelde een bruchetta en garlic bread. Wat we toen kregen was echt garlic bread! Er zaten minstens 3 hele tenen knoflook op.We blusten de knoflook met ons drinken! Maar ook dat hielp niet en maakte het alleen maar erger!
Toen we weer op onze fiets stapte regende het super hard! Typisch Nederlands hondenweer. Snel fietsten we naar de ferry, die ons weer naar San Francisco zou brengen. Het duurde helaas nog een uur voordat de ferry kwam. We zagen de Starbucks en waren verkocht. We kochten een warme chocomel en een brownie, en zo kwamen we het uurtje wel door. We konden snel in de ferry toen hij arriveerde. Helaas toen we uitstapteb regende het nog steeds super hard, maar we moesten onze fiets inleveren. Op ons allerhardst reden we naar het fietsverhuurbedrijf. Daar aangekomen waren ze net aan het afsluiten en mochten we nog een blokje omfietsen naar de verhuur die 24 uur open was. Na 20 min gefietst te hebben in de regen waren we echt verzopen katjes. Het water liep van ons hoofd in onze sokken en de mensen van het verhuurbedrijf moesten zelfs lachen. S’ochtends hadden we bedacht dat we uiteten wilde in Chinatown en een bar wilde opzoeken maar dat kon zo echt niet! Naar huis dus! We namen een lekkere douche en kookten onze eigen Aziatische maaltijd: rijst in zoetzure saus met kip/tofu en groenten. Na het eten nog lekker bijgekomen van ons fietsavontuur en erna heerlijk droog en warm gaan slapen. Dromend dat de volgende dag mooier, droger en warmer zou zijn!

• 07 November 2011 - 09:59

Ilona:

Wat goed om dit allemaal te lezen, meiden! Jullie maken heel wat mee! Jammer dat het Nederlandse hondenweer jullie ook trotseert.. maar dat mag de pret niet drukken;) Geniet ervan! kus Ilona

• 07 November 2011 - 14:12

Rebecca:

mhh ik heb net n bericht zitten typen maar schijnbaar niet goed geplaatst. dus gewoon nog een keer:D

Ik zat iig met een big smile naar jullie verhaal te kijken, ik zie jullie al helemaal gaan met die fietsen! Ils jij als prof fotograaf hebt natuurlijk Cheryl, teisterend door die golf, tegelijk op de foto gezet? :D fijn om te horen dat het daar al zo koud kan worden af en toe, dan valt het hier namelijk meer mee:P
    Ik zag net een foto van de M&M wall. mjummie! ren perongeluk zo'n hele buis van de muur en graaien maar!!!!