Texas, baby! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Texas, baby! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Texas, baby!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

05 December 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

Het is bijna een week geleden sinds onze laatste blog, dus het wordt hoogtijd voor een nieuwe blog!!

Afgelopen woensdag was dan de lange rij-dag! Tijdens onze reis hebben we een aantal dagen dat we meer dan 7 uur moeten rijden en afgelopen woensdag was er dan een van. Omdat Amerika zo groot is liggen de staten ook in verschillende tijdzones. Dit was ook nu het geval, dus in plaats van dat de reis 7 uur duurde, had de reis nu 8 uur geduurd. Van New Mexico reden we Texas binnen en er was gelijk al een groot verschil. Niet alleen het landschap zag er anders uit maar we mochten nu ook een maximum speed rijden van 80 mph! Dat hadden we nog nooit gehad dus Ilse gooide het gas er gelijk op. Na wat stops, stoelwisselingen en uren later kwamen we dan in San Antonio aan.

In San Antonio stonden we op een campground die erg dicht bij Sea World San Antonio lag. Leuk dacht Cheryl, dan kunnen we daar misschien wel heen. Helaas hielp de vrouw van de camping Cheryl even uit haar droom en zei dat Sea World dicht zat omdat het te koud was..Pardon? Te koud? Het was buiten zo’n 20 graden! De vrouw gaf ons nog wel andere tips wat we konden doen, dus daar zouden we naar kijken. We gingen ons plaatsje op de camping opzoeken en werden nog door twee oude mannen geholpen met onze waterslang. Toen we helemaal gesetteled waren hebben we buiten nog even in het zonnetje gezeten, toen het erna alweer tijd was om te koken. Daarna besloten we om een rustig avondje te houden en een potje Monopoly te doen.

De volgende dag scheen het zonnetje en werd het zo’n 25 graden. We gingen de was doen en ondertussen hebben we heerlijk in de zon aan het zwembad gelegen. Het water was toch wat te koud om daadwerkelijk te gaan zwemmen maar dus genoten we maar wat van de zon. Inmiddels was de was ook klaar dus die we konden op gaan halen. Na deze relaxmiddag besloten we om toch nog even de stad in te gaan. We gingen naar Rivercenter mall. Een grote, overdekte mall met drie verdiepingen. Beneden kon je zelfs een boottochtje maken over de rivier. Ook was er live-muziek van spaanse artiesten. Onze missie voor vandaag was om een outfit te scoren voor New Year’s Eve! We gingen een aantal winkels af voordat we bij de Express naar binnen liepen. Eerst dachten we dat hier ook niet veel soeps te vinden was maar uiteindelijk liepen we beiden toch met 3 jurken naar de pashokjes. Ilse had twee zwarte jurkjes en een blauwe. Cheryl had een pailettenjurkje, een zilver jurkje en een grijs jurkje. Ilse begon met de zwarte, maar ze vond zichzelf te dik lijken. Toen de andere zwarte aan. Die vond ze erg leuk, dus dat was een potentieel. Als laatst was de blauwe aan de beurt. Cheryl vond deze heel erg leuk bij Ilse staan maar Ilse twijfelde er zelf nog over. Cheryl had wat minder geluk met de jurkjes. De zilvere was te groot, de grijze was te klein en die met pailetten was aan de bovenkant te saai. De grijze was wel erg leuk maar hadden ze niet meer in Cheryls maat. De verkoopster belde wat andere filialen om te kijken of ze daar wel de juiste maat hadden. Ondertussen gingen we toch weer even in het rek neuzen en trokken er nog een aantal andere jurken uit. Uiteindelijk had Cheryl een rode strapless jurk aan die ze toch ook wel erg leuk vond. De verkoopster had inmiddels een ander filiaal gevonden waar ze de grijze wel in de juiste maat hadden en heeft de jurk apart laten leggen. Voor de zekerheid nam Cheryl toch de rode jurk mee. Ilse besloot na lang wikken en wegen de blauwe jurk mee te nemen. Ze ging er nog een nachtje over slapen en als ze het toch niets vond, kon ze hem de volgende dag terugbrengen. Ilse had in een tijdschrift nog een kortingskaart gevonden voor de winkel. Dus voor een leuk bedrag konden we de jurken en bijpassende sierraden mee naar huis nemen. Wat een wonder dat we beiden zo snel geslaagd zijn! Na al dit passen, hadden we trek gekregen. Op de begane grond van de mall was een complete foodcourt. In de foodcourt heb je verschillende soorten tentjes, zoals chinees, mexicaans of italiaans. Ieder kan voor zichzelf halen waar die zin in heeft, maar toch gezamenlijk eten. Erg handig! Toch besloten we om in een restaurant te eten. We gingen naar het mexicaanse Chili’s. Hier gingen we zitten, maar de sectie waarin we gingen zitten, bleek gesloten te zijn. Dus we moesten verplaatsen. Hier kregen we een erg aardige, mexicaanse ober. Ook al duurde het allemaal wat langer, het eten was erg lekker en goedkoop. En met de gratis refills kwamen we de avond wel door.

De volgende dag zijn we van San Antonio naar Houston gereden. Hier hadden we afgesproken met John en Joanna, het stel dat we in San Francisco hebben ontmoet. De rit duurde toch wat langer, omdat het vrijdag was en het verkeer in Houston was erg druk. Ook dachten we dat we op de toll-road reden, dus gingen we maar snel op de sluipweg ernaast rijden. Om half 5 kwamen we aan bij Joanna’s huis. Ze was al weg omdat ze op haar neefje moest passen, maar ze had haar sleutel in de mailbox gedaan met een briefje. We mochten gewoon naar binnen en moesten het onszelf maar gemakkelijk maken. Dus dat deden we maar. Joanna zou ons nog bellen voor het eten maar het was inmiddels al 19.00 uur dus we besloten zelf maar pasta te koken. Toen het eten bijna klaar was, kwam Joanna’s roommate thuis, Andrea. Na kennis gemaakt te hebben, vroegen we haar of ze mee at. Gezellig met z’n drieen hebben we lekker genoten van de pasta. Andrea ging na het eten snel slapen want ze moest de volgende dag alweer vroeg werken. Wat een leven zeg! Wij vermaakten ons zelf wel die avond en waren ook best moe van het rijden dus doken wij ook het bed in, zonder John of Joanna gezien te hebben.

Zaterdag gingen we dan eindelijk weer eens stappen. Toen we wakker werden moesten we Joanna bellen, want ze had ons uitgenodigd voor de lunch. Ze haalde ons op, met haar neefje op de achterbank, en we reden naar een gezellig, druk restaurantje waar ze organisch eten serveerde. Hier zagen we ook John en twee vrienden van hun. Na de lunch moest Joanna haar neefje naar de oppas brengen, want zijn ouders waren op vakantie in New York. Zelf moest ze hierna nog wat voor het werk doen dus bood ze ons haar auto aan. Voor ons natuurlijk veel gemakkelijker om ergens heen te gaan met een auto dan met onze grote RV! We besloten om naar The Galleria te gaan. Dit is een enorme mall, dat bestaat uit verschillende gebouwen met ieder vier verdiepingen, die met elkaar verbonden zijn door verschillende loopbruggen. Vanaf de tweede verdieping zagen we dat ze een ijsbaan hadden. Dit leek ons erg leuk maar helaas hadden we niet veel tijd omdat we ’s avonds voor het eten met John en Joanna hadden afgesproken. Dus na snel wat inkopen te hebben gedaan moesten we ons haasten om ons klaar te maken. We hadden afgesproken bij The Ice House. Dit was een soort beerbar en hier waren we duidelijk overdressed. Na een tijdje gewacht te hebben zagen we de vrienden van John en Jo al aan komen lopen. Niet lang erna arriveerden het stel zelf en hadden ze heerlijke mexicaanse taco’s voor ons meegebracht.
Na het eten moest Joanna werken, dus wij gingen met John mee naar het huis van zijn vrienden. We kwamen in een mooie buurt en werden ontvangen door An in zijn mooie optrekje. Hier woont hij met zijn vriendin en drie honden. John’s andere vrienden, Kane, Jason en Tom waren er ook. De drank stond al klaar en we mochten alles pakken wat we wilde. Hierna zijn we met z’n allen naar de Wonder Bar gegaan omdat de club waar we heen gingen nog niet open was. In de Wonder Bar hebben we nog een drankje gedaan en zijn hierna naar Red Door gegaan. Hier had An een VIP tafel geboekt en mochten we als echte VIPs naar binnen. We kregen een rondleiding en uiteindelijk zijn we naar onze tafel gebracht waar ook de drank koud stond. Inmiddels begon de club voller te lopen en kon de party beginnen. Het was erg gezellig en de muziek was erg leuk! Rond 01.30 uur zijn we naar huis gegaan omdat Ilse zich niet heel goed voelde. John bracht ons naar Jo’s huis waar we nog een nachtje bleven slapen.

De volgende dag was het alweer tijd om Houston te verlaten en door te rijden naar Baton Rouge. Dit ligt alweer in de staat Louisiana, wat gaat de tijd hard! Hier kwamen we aan op een nog ergere Sjonny camping, gelukkig dat we hier maar een nacht blijven. Nu zijn we net gearriveerd in New Orleans en jaja ook Sinterklaas bezoekt de USA! Vanmorgen konden we dan eindelijk genieten van onze chocoladeletter en pepernoten!!!! En als afsluiter van Sinterklaas gaan we vanavond heerlijk dineren in New Orleans!

Cheers x

• 06 December 2011 - 06:34

Rachel:

Weer een heel weekverhaal heeft mijn treinreis naar Den Dolder gevuld! Leuk dat jullie leuke mensen hebben ontmoet, maar wel jammer dat je dan zo snel op doorreis moet. Zijn alle pepernoten al op? Hier gaan we weer komende week de kerstboom opzetten! Tot snel en geniet van t weer en geniet ervan!

Kus

• 06 December 2011 - 18:09

Tess:

Hee lieve Cheryl en Ilse,
    Wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen. Het klinkt alsof jullie het erg naar je zin hebben! Fijn om te lezen! En wat een geshop ;-), ik denk dat je een nieuwe kledingkast (en koffer) moet kopen als je weer in NL bent ;-). Je jurkje staat je in ieder geval heel erg goed. Hier in NL gaat het gewone leven gewoon door. Het is nat en het begint nu ook aardig koud te worden. Ik ga 's morgens in het donker aan het werk en kom 's avonds in het donker weer terug. Ik zal je straks of morgen wat uitgebreider mailen. Meiden, geniet er nog even flink van, want ik kan me voorstellen dat de tijd mega-snel gaat! Mis je wel hoor.
    Dikke kus, Tess

• 06 December 2011 - 18:50

Kristel:

Hee Ilse,

Jeetje wat een miles maken jullie in zo`n weekje!!! Maar dan heb je ook wel héél de USA gezien!

Veel plezier daar! en geniet van al het moois wat jullie zien en doen!

Groetjes Kristel

• 07 December 2011 - 05:17

Dave:

Leuk verslag weer! Hebben jullie al kaarten gekocht voor NYE??