Beaches, snorkeling & Christmas on Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Beaches, snorkeling & Christmas on Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Beaches, snorkeling & Christmas on Key West

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

28 December 2011 | Verenigde Staten, Key West

Donderdag waren we op tijd wakker en trokken we vol goede moed onze bikini’s aan. Na wat skypen begon het te regenen en besloten we verder te rijden naar Big Pine Key. We reden over lange bruggen en hopte van key naar key! Eenmaal op de camping aangekomen stond oma ons al enthousiast op te wachten! Ze wilde ons gelijk inchecken maar wij wilde eerst graag nog van het strand genieten. We kregen van haar een pas om gratis naar Bahia Honda State Park te gaan (het strand). Gelijk reden we terug naar het strand. Er waren twee stranden, rechts was het erg druk dus besloten wij links te gaan. Daar aangekomen begrepen we wel waarom iedereen rechts af ging. Links was het op het strand erg winderig en er lag ontzettend veel zeewier! Toch sprongen wij dapper met onze snorkel uitrusting de zee in! We zagen niets door onze snorkel, de golven waren te hoog en het water was te wild! We genoten van de zon en checkte ons later in op de camping. Joyce, die ook op de camping stond, bood ons aan te helpen met wifi. Ze nodigde ons bij haar thuis uit en we kletsten vollop, ze hielp ons met alles. Zij en haar man Jack wonen al dertig jaar op de Keys. Ander half uur later stonden we weer buiten.. met WIFI! Daarna kookten we lekker rijst en gingen we slapen.

Vrijdag maakten we ons weer klaar voor een dagje strand, dit keer de rechterkant van het strand. We gingen op tijd omdat we smiddags een skyp- date hadden geregeld met Nederland. Om 09.15 uur waren we bij het park. Wat bleek om half 10 vaarde er een boot uit voor een snorkel tour. Rennend kwamen we aan bij de boot en na heel wat overleg mochten we toch nog mee! Op de boot kregen we uitleg over ons snorkel/reddingsvest en we stuiterden over de golven. Een groot half uur later lag het anker uit en na wat dubben over de waterhelderheid, mochten we van de kapitein toch het water in. Ilse durfde niet goed maar sprong toch als tweede het water in. Gelijk zag ze al vissen onder haar, het was best helder! Cheryl sprong daarna het water in. We maakten foto’s met de onderwatercamera en zagen zebra visjes en een hele grote mooie blauwe. Opeens zag Ilse een enorme kwal voorbij haar brilletje komen. Ze zwom als een gek naar de boot. Een paar minuten later kwam Cheryl op de boot aan met... jawel een kwallenbeet! De schrik zat er goed in maar dapper sprongen we weer het water in! We keken ons ogen uit. Niet veel later voelde ook Ilse onheil en zwom ze terug.. en wie zat daar... Cheryl! Met een kwallenbeet in haar gezicht. Gelukkig viel het mee, nadat de ranger de stekende tentakels van Cheryl’s gezicht had geschraapt. Ilse had ook een beet op haar been. We waren er helemaal klaar mee en keken vanuit de boot de zee wel in. De kwallen dreven maar voorbij. Rond de middag waren we terug en genoten we nog van de zon en reden we terug naar de camping voor onze skype dates!! In de avond is Cheryl nog even gaan buurten en heeft nog een tijd bij de eigenaren van de camping gezeten. Ook zij wisten veel over Key West, dus kon Cheryl mooi wat informatie vergaren. Na al dat gesocialize, had Ilse al het eten op tafel staan. Na het eten doken we heerlijk ons bedje in.
Zaterdag waren we op tijd ons bed uit en maakten ons klaar voor de reis naar Key West. Opeens kwam Joyce langs en vroeg ze of we mee gingen het eiland verkennen.. Al geheel in kerststemming stapten we met onze kerstmuts op in de auto. We kregen enorm veel informatie over het eiland, de key deers en de orkanen. Het leek wel een geschiedenisles maar het was wel erg gezellig! We stopten nog bij een meertje waar alligators zaten! En wat een geluk we zagen er ook nog een! Hij kwam recht op ons afzwemmen en dacht dat hij eten van ons kreeg. Waarschijnlijk hadden andere mensen hem gevoerd en kwam de alligator daarom zo dichtbij. Op het voeren van de dieren op het eiland staat een enorm hoge boete dus dat hebben we maar niet gedaan. Daarna reden we terug naar de camping en namen we afscheid van Jack en Joyce en van oma! Op naar Key West! Rond 15.00 uur waren we op Key West en checkten we in op Boyd’s Campground. We reden naar onze plek, wat bleek hij was al bezet. We kregen een nieuwe plek toegewezen en doken gelijk het zwembad in! Na het zwemmen maakten we ons klaar voor de ‘christmas’bbq! Alles stond op tafel, salades, brood, vlees, sausjes, sla en zelfs kruidenboter. Ook de kerstboom en de kerstmuziek konden niet ontbreken! Met onze kerstmuts op genoten we van de bbq! De mensen op de camping keken wel een beetje vreemd maar wij hadden een gezellige bbq! Na de bbq maakten we ons klaar voor het stappen. We pakten een taxi naar het centrum van Key West en staptne uit bij Rick’s! Daar dronken we een heerlijke cocktail en raakten we in gesprek met Chad en Donovan. Met hun hebben we een kroegentocht gedaan en we eindigden in een leuke club met nogal aparte mensen maar dat mocht de pret niet drukken, eindelijk geen Hip-hop muziek! Daarna gingen we nog even terug naar Rick’s en raakten we in gesprek met een stel Duitsers en Zweden. Het was al half 4 en we besloten naar de camping te gaan, alleen hadden we het adres niet genoteerd. Snel een bodyguard gevraagd of hij internet had op zijn tel en hij regelde alles met de taxi, prima service!

Op zondag was het natuurlijk ook bij ons Christmas Day! Vroeg was Ilse wakker en ze maakte een heerlijk ontbijtje voor Cheryl met croissantjes en een eitje. Tijdens het eten zagen we dat Santa Claus was geweest en we pakten onze cadeautjes uit! Ilse kreeg the Grinch als knuffel en een cd van Rihanna! Cheryl kreeg een hempje die paste bij haar pas gekochte koeien-pyjamabroek! We probeerden met het thuisfront te skypen maar de internetconnectie was te slecht. We waren erg moe dus besloten we nog even door te slapen. Rond de middag werden we wakker en gingen we verder uitrusten aan het zwembad! Om half 5 vertrokken we naar het centrum om de sunset celebration te zien! Het was super druk maar we hadden een mooie zonsondergang. Daarna gingen we naar Grand Cafe waar we ons kerstdiner hadden gereserveerd! We genoten van een heerlijk drie gangen kerstdiner en gingen met een volle maag terug naar de camping.

Op maandag was het tweede kerstdag voor ons, maar de Amerikanen vieren dat helemaal niet. Wij besloten het ook niet echt te vieren. We stonden vroeg op want vandaag was de grote dag voor Cheryl... ze ging Skydiven! Eerst moest ze een heel document ondertekenen waar je bang van wordt! Het bedrijf stelde zich nergens voor aansprakelijk, zelfs niet voor hun eventuele fouten. Toch het contract ondertekent en toen kon de pret beginnen...Cheryl kreeg eerst een aantal instructies. Om te oefenen mocht ze op de picknicktafel liggen om te laten zien dat ze het geheel begrepen had. Hierna was het voor haar tijd om in het harnas genezen te worden. En een harnas was het! Wat zat het ding strak. Ondertussen filmde skydiver Mark de intro van de skydive. Toen was het al tijd om naar het kleine vliegtuigje te gaan. Na afscheid genomen te hebben van Ilse, sprong Cheryl met haar skydive partner en nog een andere springer het vliegtuig in. De andere springer was enorm lang, het paste allemaal maar net in het kleine vliegtuigje. Na het opstijgen, vlogen we langzaam omhoog en cirkelden we een aantal rondjes om de eilandjes. Toen we op de juiste hoogte waren, ging de deur open. De andere springer was eerst aan de beurt en voordat dat Cheryl het doorhad, was hij al uit het raam verdwenen. Nadat Cheryl aan Mark was vastgemaakt met het harnas en geheel met bijpassende bril er klaar voor was, was het tijd om naar de riggel van het vliegtuig te verplaatsen. Hoofd omhoog, harnas vasthouden en nog even in de camera kijken en zwaaien.....en daar gingen we! Nog even over de kop en daarna moesten de armpjes uit, zodat het lijkt alsof je vliegt als een vogel. Na de vrije val, ging de parachute uit en was het tijd om te genieten van het uitzicht. Nog even de landing oefenen en toen kwam Ilse, die op de grond stond te wachten, al in zicht. Na de zachte landing in het gras, was het tijd om even de adrenaline-kick eruit te springen. Daarna nog even de video monteren en de sprong van Cheryl’s leven zat er alweer op.

Na het Skydiven reden we terug naar de camping en bij de eerste bocht, volgde een enorme knal. We keken achterom en al het servies lag in scherven op de grond. Alles was uit de kast geknald.. Een bordje en een kommetje hadden de val overleefd..oepsie! Op de camping veegde Cheryl de scherven bij elkaar terwijl Ilse al het water en de toilet uit de RV dumpte. Opeens klapte de slang eraf en liep alles de camping op.. Ilse maakte een redding en gelukkig viel de schade mee. Daarna was het tijd voor het zwembad. Daar aangekomen was op onze geluksdag ook het zwembad gesloten. Op naar het strand dus! Daar genoten we nog even van de zon en kwamen we Donovan tegen. We nodigden hem uit voor de avond en gingen terug naar de camping. We fristen ons op en kookten eten. Om half 9 stonden Chad en Donovan op de stoep die kwamen zwemmen. We trokken onze bikini aan en namen een avondduik in het zwembad! Om half 11 werden we eruit gekickt en keken we nog een filmpje.

Vandaag was het wasdag! We wasten onze kleren en genoten aan het zwembad nog van het zonnetje. Al snel kwamen tegen de middag de wolken. We maakten ons klaar voor een tripje naar Key West en gingen naar Southern Most Point. Hier was het enorm druk, het was een ware trekpleister. We schoten wat foto’s en liepen Duval street (de straat van Key West in). We stopten nog even bij een bakery en genoten van een leker hapje. Buiten regende het dus we deden lekker rustig aan. Daarna was het naar de bushalte zoeken om naar de camping te gaan. Gelukkig hadden we die redelijk snel gevonden en was het niet heel lang wachten op de bus. Nog lekkere pasta gekookt en de dag zit er alweer op.

Morgen vertrekken we naar Miami waar we de paar laatste daagjes van 2011, en daarmee ook van onze grote Amerika-trip, doorbrengen.

• 28 December 2011 - 07:26

Floor:

Wat een verhalen weer dames!
    Je bent wel in trek bij de kwallen Cheryl, ik snap dat je het dan op een gegeven moment voor gezien houd.
    En dat skydiven zo super vet!! Ik ben erg benieuwd naar het filmpje!
    Ja het einde is idd alweer in zicht wat skydived de tijd toch hahaha ;)
    Ik kijk er wel naar uit!
    Geniet er nog maar goed van!
    Kus vanuit Huissen!

• 28 December 2011 - 09:19

Niels & Kristel Marijnissen:

Hee Ilse en Cheryl!

Wat een snorkeldrama! Nog een reden om te gaan duiken :p, daar wordt je echt niet zomaar gestoken!! :p

Supertof dat skydiven, en ook de rest van jullie verhaal (op het verloren servies, de kwallenbeten en de losgeslagen WC-slang klinkt helemaal top! Geniet ervan die laatste weken, voor je `t weet is jullie avontuur alweer voorbij!

Groetjes Kristel

• 28 December 2011 - 10:05

Meike:

Hee! Cheryl wat superleuk dat je bent gaan skydiven! Heel knap dat je dat durft! Maar je hebt vast een super uitzicht gehad!
    De tijd zal wel snel gaan of niet? Ik lees in ieder geval alle verhalen en vind ze superleuk om te lezen! Ben wel jaloers op jullie, met kerst in de zon! Nou geniet nog even, veel plezier in Miami!! Xx

• 28 December 2011 - 13:28

Mellanie:

Wat een verhaal weer zeg! Leuk wat jullie allemaal mee maken, ik kijk nu wel uit naar de live verslagen!! Geniet nog maar van die laatste dagen daar! En ook van al je bezoek!! Vief en ik zullen er 1 op je drinken met oud en nieuw..;) Dikke Kus!!

• 29 December 2011 - 19:02

Serena:

Hey meiden,

Wat een super foto's! Echt vet! Ik weet nog wel dat we op het Haagse strand lagen, dit is wel even andere koek! Ziet er geweldig uit! Hier regent het momenteel pijpenstelen! :(

Leuk dat jullie een fijne kerst hebben gehad in de zon! Nu op naar oud en nieuw! Heel snel borrelen Ilse als je weer thuis bent in het nieuwe jaar!!

Geniet nog even!

Heel veel liefs Sereen

• 30 December 2011 - 21:18

Alice:

Wat hebben jullie toch weer van alles meegemaakt meiden,leuk om te lezen maar vind jullie wel zielig met de gebeurtenis van alle kapotte sevies en waterslang,maar jah dat zijn de avonturen die je niet zomaar zal vergeten.Geniet van de dagen in Miami en morgen goed knallen want doe je maar 1x in USA!We wensen jullie zalig uiteinde en heel veel geluk in 2012!!!Ook voorzichtig voor vuurwerk.Blij om jullie al gauw terug te zien.
    Liefs en X

• 31 December 2011 - 10:33

Marlies:

Hoi ladies,
    Vanuit een druilerig en grijs Rijsbergen wil ik jullie graag een hele fijne en gezellige Amerikaanse jaarwisseling wensen en alvast het allerbeste voor een geweldig 2012.
    Groetjes Marlies.