Touren op Pacific Coast Highway!! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Touren op Pacific Coast Highway!! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Touren op Pacific Coast Highway!!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

04 November 2011 | Verenigde Staten, Monterey

De dag na Halloween stonden we rustig op en hebben we uitgebreid ontbeten. Nadat we gedoucht hadden, keken we nog even of de Amerikaan ‘Dan’ er nog was, helaas was hij al weg. We besloten om nog even een briefje achter te laten voor hem en hem te bedanken voor de gezellige avond. We reden snel op weg naar Santa Barbara: een weg langs de kust volgde! We reden vlak langs zee naar het gezellige vissersplaatsje!! In Santa Barbara parkeerde we de camper, in het verkeerde vak…wel is waar en we mochten hem dus nog even verplaatsen. Na ons geld voor het parkeren zo klein mogelijk te vouwen (iets Amerikaans?) en in een geldkastje te hebben gestopt, gingen we lunchen op Stearn’s Wharf. Stearn’s Warf is een pier met verschillende winkeltjes en restaurants. Vanaf de pier konden we wat prachtige plaatjes schieten. Hierna reden we verder met de RV richting de Apple Store om hier nog wat accessoires te kopen. Helaas hadden ze niet wat we zochten maar werden we door de gratis Wi-Fi weer even geüpdatet! Het was al weer laat en we reden snel verder naar San Luis Obispo. We dachten dat we hier zo zouden zijn maar dit was weer twee uur rijden. Eenmaal aangekomen op de camping moesten we ons zelf inchecken door een envelop met geld in een bus te gooien. We werden door borden nog wel even gewaarschuwd voor ratelslangen! We koppelde de RV aan en liepen een rondje over de campground, die dus midden in het bos lag. Het was een rustige camping en een beetje verlaten waardoor we dus besloten alleen voor het broodnodige onze camper uit te gaan. Helemaal als er slangen rondkropen!! We gingen slapen en wilde de volgende dag op tijd weg om naar Monterey te rijden.

We stonden rustig op en koppelde alles los, gelukkig was er geen slang te vinden! Alleen onze waterslang dan. We reden weer de Pacific Coast Highway 101 op, maar deze keer was de weg heel anders. We reden echt de bergen in en keken naar de afgrond; de zee. Constant lag links van ons de zee en rechts de bergen. Het uitzicht was echt prachtig. Dit was de highway waar we veel over gehoord hadden! Door de scherpe bochten viel alles in de camper weer om. Ditmaal bleven de kastjes wel dicht, wat ons weer wat opruimwerk scheelde. We stopte bij een Sea Lions Viewing Point. Erg lagen daar tientallen zeehonden te zonnen!! We keken onze ogen uit. Helaas stonk het daar enorm naar vis maar het was supergaaf om deze zeehonden in het wild te zien! Daarna reden we verder, echt de middle of nowhere in.. we hadden geen radio-ontvangst en ons netwerk van de gsm lag er intussen ook uit! Dit betekende maar een ding: dat we de Big Sur naderde. Big Sur is een gebied waar praktisch niets is! We schoten wat foto’s maar we konden helaas het park niet bezoeken want dat was dicht. We maakten een korte stop en wisselde af voor het rijden; ondertussen waren we al 4u onderweg en moesten we nog 1.5u rijden. We navigeerde naar een Starbucks om even onze mails binnen te halen en onze camping in San Francisco te boeken. We zouden namelijk vanavond op de camping weer geen Wi-Fi hebben. We skypte even wat met Nederland en het was helaas al snel laat. We kochten snel nog wat eten bij de Whole Foods; een biologische winkel net zo groot als de Dirk (in Zundert) we waren voor 10 producten maar liefst 40 dollar kwijt! Daar gaan we dus geen boodschappen meer doen. We besloten te haasten en snel door te gaan naar de camping want het werd al donker. Het werd helaas al heel snel erg donker. Het rijden in het donker ging ons niet zo goed af; Ilse kon moeilijk de afslagen zien en het adres van de camping bestond gewoon niet! Beide raakten we geïrriteerd hierdoor. Na 3 rondjes te hebben gereden hebben we de weg gevraagd en kwamen we uit bij het RV Park. Inmiddels was het half 8. We konden de manager gelukkig nog bereiken en kregen onze plek op de camping. Na wat steken koppelde we alles weer aan en kookten we snel aardappeltjes met gezond een portie bleekselderij (Cheryl’s recept ) .
We zouden op tijd gaan slapen want we wilde de volgende dag eens echt op tijd weg want in het donker rijden was geen succes.

De wekker ging dan donderdag alweer om 7.15. Brrrrrrrr… wat was het koud!! We douchten (bijna koud) en zette de verwarming aan! Wat een tegenstelling met de warmte van afgelopen dagen; helaas blijven de voorruitzichten niet super, regen en 15 graden maar dat mag de pret niet drukken. We hebben ontbeten en reden naar het Monterey Bay Aquarium. In de tunnel raakten we helaas een enorme stoeprand en we hoorden een enorme knal. We parkeerden de auto in de buurt van het aquarium en bekeken de schade. We hadden gelukkig enkel alleen onze knalpijp geraakt, wat een geluk! We belde Campingworld of we hiervoor de politie moesten bellen, bij elke schade moet dat namelijk! We kregen ze niet te pakken en besloten foto’s te maken en naar het Aquarium te gaan. We kochten onze kaartjes met studentenkorting en zagen dat de zeeotters werden gevoerd; wat een plaatje, de otters lagen heerlijk op hun rug de visjes te eten! Na de zeeotters gingen we naar de kwallen. Wat zijn er veel soorten kwallen! En sommige wil je echt niet tegenkomen. Hierna kwamen we weer bij een groot aquarium met haaien, grote vissen, tonijn, sardientjes en zeeschildpadden. We zagen ook hoe zij gevoerd werden; de tonijn en sardientjes zwommen in scholen en gaven een waar schouwspel weg! Het zag er supermooi uit! We liepen verder en het was ook voeder tijd bij het volgende aquarium. Hier gaf een duiker de vissen eten en legde wat meer uit over de vissen. Ook waren er touch pools; hier mocht je vissen, zee sterren, krabben en zeekomkommers aanraken. Ilse, de held, durfde eerst niet maar nadat Cheryl wat aan raakte, pakte ook Ilse een zeester vast! Na de lunch en wat skypen met NL, gingen we naar het auditorium voor wat meer uitleg over haaien. Ze vertelden ons dat haaien niet alleen enge dieren waren maar ook hele mooi dieren zijn. Hierna liepen we verder naar de roggen en de zeepaardjes, die er waren in alle soorten en maten!
Daarna kwamen we uit bij de pinguïns die zouden ook zo gevoerd worden. Er was een pinguïn die ons de hele tijd volgde; Pebbles, wat een lieve pinguin! Voordat het voedertijd was hadden twee pinguïns ineens de grote behoefte om te paren. Voor de ogen van alle mensen, inclusief kleine kindjes. Hoe kun je die beter voorlichten dan met live-action. Tijdens de voedertijd wachten alle pinguïns netjes op hun beurt met het eten en Pebbles ging als laatste. Hij was ook de jongste! Na enorm genoten te hebben van alle vissen, dieren en planten uit de zee gingen we terug naar de camper. We besloten Camping World te bellen, na wat overleg was het onzin om de politie te bellen! We zouden onze schade melden bij het kantoor in San Francisco waar we toch langs komen, maar het is zo’n kleine schade dat we er weinig problemen mee verwachten! We reden door naar de Walmart en kochten nog wat boodschappen! We hadden voor 84 dollar wel 3 keer zoveel boodschappen als bij Whole Foods. Geen biologisch eten meer voor ons dus! Op het menu stond deze avond pasta met pesto! We aten heerlijke pasta en ruimde op en gaan nu snel slapen. Morgen gaan we weer vroeg naar San Francisco rijden, waar we heel het weekend blijven! Wij zijn erg benieuwd naar deze stad!

See u soon in San Francisco!

• 04 November 2011 - 23:06

Niels & Kristel Marijnissen:

Hee Ilse!!!

Die pacific highway klinkt supermooi!!!
    Geniet van San Francisco, en zeker naar Alcatraz gaan voor een audio-tour!!! Heel cliche en toeristisch, maar zeker zo indrukwekkend!!!

Genieten jullie lekker daar, dan genieten wij hier wel van jullie verhalen!

Groetjes Kristel

• 05 November 2011 - 09:09

Sandra:

Weer een geweldig stuk om te lezen, jullie maken wat mee zo! Veel plezier dit weekend!

Gr. San & mijn 3mannen