New Year and our last days in the USA! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu New Year and our last days in the USA! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

New Year and our last days in the USA!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

03 Januari 2012 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Natuurlijk beginnen we deze blog om jullie een happy new year te wensen! We hopen dat iedereen een leuke jaarwisseling heeft gehad en dat 2012 maar een topjaar mag worden! Voor ons is 2012 echt een nieuw begin en deze reis was een enorm mooie afsluiter van 2011!

Afgelopen woensdag vertrokken we om half 10 uit Key West voor een 4 uur durende trip naar Miami. Het was alweer even geleden dat we zover en lang achter elkaar moesten rijden. Na het uitchecken gingen we op weg. Ilse begon met rijden en na een poosje stopten we bij een klein strandje, maar met een enorm mooi uitzicht. Na de korte plaspauze (handig als je een toilet bij je hebt) reden we verder naar de Publix op Key Largo. Hier hebben we boodschappen voor de barbecue die we ’s avonds zouden hebben in Fort Lauderdale. Toen was het Cheryls beurt om te rijden. Eindelijk kwamen we in de middag aan op de camping. Nadat we eenmaal gesetteld waren op onze plek, waar we de komende vijf dagen vertoeven, gingen we ons klaarmaken voor de barbecue. We kregen namelijk bezoek uit Noord-Brabant. Ilse’s vriendinnen, Stephanie en Sharon, kwamen ons opzoeken in de VS. Een leuk weerzien, en een gezellige barbecue. Na flink wat bij kletsen was het rond half elf alweer tijd om te gaan. We waren allemaal enorm moe en de meiden moesten de volgende ochtend vroeg op, voor hun trip naar de Keys. Op oudejaarsavond zullen we de meiden weer zien.

Donderdag kregen we nog meer bezoek! Ilse’s vriend, Martijn, en een vriend van hem, Jeroen, komen ook een paar dagen bij ons op bezoek. Om half twaalf zouden ze landen op het vliegveld, dus wij gingen ze ophalen met de RV. Het vliegveld was enorm druk en we moesten rondjes blijven met de RV omdat we hem nergens konden parkeren. Cheryl is uiteindelijk uitgestapt om nog wat na te vragen over onze terugvlucht naar Nederland en is erna op zoek gegaan naar de jongens. In Amerika kun je als bezoekers gewoon bij de bagagebanden komen, dus wachten achter glas was er niet bij. Na een tijdje, zag Cheryl de jongens al aankomen. Toen was het wachten op de koffers. Dat duurde een tijdje, omdat er drie vluchten tegelijkertijd waren geland. Eindelijk hadden we de koffers en konden we buiten op zoek naar Ilse, die nog steeds rondjes aan het rijden was.
De jongens konden pas laat in de middag inchecken in hun hotel, dus gingen ze eerst met ons mee naar de camping. Het was al warm geworden in de middag, dus het was tijd voor het zwembad. Na het zwemmen was het tijd voor avondeten. Aangezien we veel over hadden van de vorige avond, gingen we nog maar een keer barbecueën. Na het eten was het tijd voor de jongens om naar het hotel te gaan. Ook Ilse ging Cheryl verlaten, want zij had met Martijn een hotelkamer geboekt.

Op vrijdag was het weer eens tijd om te shoppen. Bikini-shoppen wel te verstaan. Wij wilden beide nog een leuke bikini voor de Bahama’s. We sleepten de jongens mee naar Aventura mall. Dit was een overdekte mall met enorm veel winkels. Dure winkels maar gelukkig ook een aantal die meer in de buurt kwamen van ons budget. Na wat shoppen en nog geen bikini rijker, kregen we honger en besloten te eten in de foodcourt. In de foodcourt heb je allemaal verschillende tentjes met in het midden een grote vloer met allemaal tafels. Ieder kon zelf bepalen bij welk tentje die eten ging halen en we konden gezellig samen lunchen. Ideaal dus! Na de flinke lunch, gingen we verder met bikini’s shoppen. We stapten de Victoria Secret binnen en daar was het al gauw raak. Het was sale en er hingen diverse bikini’s in alle vormen, maten en kleuren. Na alle leuke bikini’s te hebben uitgezocht, en dit waren er nogal veel, was het tijd om te passen. Helaas voor de mannen mochten ze niet meer naar de paskamers en moesten ze in de winkel wachten. Dit betekende voor Ilse dat ze bij iedere bikini de winkel in moest om het aan Martijn te laten zien. Na alle bikini’s gepast te hebben, koos Ilse voor een felroze bikini en Cheryl voor een bikini met verschillende felle kleurtjes. Blij dat we beide geslaagd waren voor een bikini, verlieten we Aventura mall om nog even naar het strand te gaan. Jammer genoeg konden we niet meer zonnen, want de zon ging al bijna onder. Gelukkig konden we nog wel de zonsondergang meemaken op Sunny Isles Beach. Na de zonsondergang en wat foto’s verder, was het inmiddels half zeven. Etenstijd dus. Echter hadden we niet zo’n honger na onze middaglunch in de foodcourt, dus gingen we voor een snelle hap bij Denny’s. We bestelden een aantal voorgerechtjes, in de veronderstelling dat het niet veel zou zijn. Maar niets was minder waar en kregen we ware maaltijden op tafel. En we hadden niet zo’n honger! Dan maar in een doggy-bag mee naar huis. We gingen met z’n allen nog naar het hotel van de jongens en doken nog even het zwembad in. Na het zwemmen werd Cheryl terug naar de camper gebracht, waar ze nog een nachtje alleen sliep.

Zaterdag was het oudjaarsdag! Ilse ging met de jongens mee een auto ophalen. Dit is erg handig omdat we met de RV niet gemakkelijk kunnen parkeren in drukke gebieden. En op oudjaarsavond zouden we naar een erg druk gebied gaan, namelijk South Beach in Miami. Het duurde allemaal wat langer dan gedacht, dus ging Cheryl nog maar even aan het zwembad liggen. Rond twee uur reed er een mooie Jeep voor. De jongens hadden een mooie auto uitgekozen. Het was tijd om naar Miami te rijden. Hier moesten we de kaarten voor ons oud en nieuw feestje in The Mansion ophalen. Wat was het enorm druk richting Miami Beach. Een uur later waren we dan bij The Mansion. Ook bij de discotheek stond een lange wachtrij, dus we gingen er maar snel in staan. Nadat we de kaartjes hadden opgehaald, wilden we eigenlijk nog naar het strand gaan maar we hadden om half zes afgesproken met Stephanie en Sharon in hun hotel. Daar gingen we maar gelijk heen. Het was tijd om ons klaar te maken voor de BIG party. De meiden gingen zich eerst klaarmaken, terwijl de jongens even op het terras gingen zitten. Inmiddels was de jaarwisseling in Nederland in volle gang. Dus smsjes en what’s appjes vlogen over en weer. Rond zeven uur kwamen de jongens terug en gingen ook zij zich klaarmaken. All dressed up gingen we uiteindelijk met z’n allen op zoek naar een restaurantje voor onze laatste avondmaal in 2011. Deze vonden we bij een chinees/italiaan. De bediening duurde wel lang en uur later stonden de noodles en pasta’s op tafel. Snel gegeten en toen was het tijd om naar The Mansion te gaan voor de party. In The Mansion heb je verschillende gedeeltes met diverse soorten muziek. We gingen naar de grote zaal waar vooral dance werd gedraaid. In plaats van strippers waren er twee grote apen en een konijn die dansten op de podia. Toen kon voor ons ook het aftellen beginnen. HAPPY NEW YEAR! Er kwam van alles uit de lucht vallen; confetti, zeepbellen en zelfs geld! Een erg leuke party. Helaas vonden de voetjes van de dames het minder leuk. We besloten om rond half twee terug te gaan naar het hotel. Op de hotelkamer hebben we nog gezellig nagekletst en toen was het voor Martijn, Jeroen, Ilse en Cheryl om weer terug te gaan naar Fort Lauderdale. Jeroen zette ons drietjes af bij de RV en ging terug naar zijn hotel.

Op nieuwjaarsdag wilden we dan eindelijk naar het strand gaan! Drie keer proberen moet dan toch scheepsrecht zijn. Jeroen kwam ons ophalen en we besloten naar het strand van Fort Lauderale te gaan, Las Olas. Hier was ook druk, dus konden we lastig parkeren. Nadat we eindelijk een parkeerplek hadden gevonden, lagen we dan uiteindelijk om half vier op het strand van Las Olas. Het was al behoorlijk afgekoeld, maar Ilse en Martijn waagden zich toch nog even in de zee. Met snorkel en al. Na wat leuke fotoshoots kregen we trek in pizza. Samen met Martijn ging Cheryl een pizza halen. Deze vonden we bij een pizza tentje, waar het erg druk was. Twintig minuten later stonden we weer buiten met de grote pizza. Snel terug naar het strand waar we de zon achter de hoge gebouwen zagen verdwijnen. Hierna terug naar de camping, waar de heren bleven voor het eten. Vandaag was het restjesdag. We hadden nog steeds enorm veel eten in de koelkast en vriezer en aangezien we over twee dagen al vertrekken, moesten we deze zoveel mogelijk leegmaken. En dat lukte aardig, maar nog lang niet alles was op. Dus de volgende dag was het restjesdag part 2.

Vandaag was het voor ons tijd om alles in te pakken, op te ruimen en schoon te maken. Bah wat een werk, waar we enorm tegenop zagen. Maar helaas aan alles komt een eind, dus we moesten aan de gang. Na twee uur zat alles in de drie koffers en de extra tas, en is het bijna helemaal schoon. Het enige wat nog opgeruimd moest worden was de koelkast en de vriezer, maar daar gaan we ’s avonds wel voor zorgen. Eerst was het tijd om naar het zwembad te gaan. Na een uurtje gelegen te hebben, kwamen er ineens donkere wolken en werd het kouder. Jammer dat het op onze laatste dag niet zo’n mooi was. De jongens waren vandaag de Keys aan het verkennen maar hielpen ons wel om de restjes op te eten. Echter hadden we nog redelijk veel over, dus gaan we er wat goeds mee doen en zorgen we dat het eten en wat spullen naar een homeless shelter gaat. Het is nu 23.00 uur en het is tijd om voor de laatste keer in ons rijdende huisje te slapen. Wat was het leuk en gezellig in onze RV! We gaan het dan ook zeker missen en we kunnen het iedereen aanraden om met een RV door de USA te trekken!

Hiermee was dit alweer de laatste Amerikaanse blog van onze reis. De roadtrip zit erop! Morgen vliegen we naar de Bahama’s om daar nog tien dagen te genieten van zon, zee en strand! Maar daarna is het echt over….wat is de tijd enorm snel gegaan, maar wat hebben we veel meegemaakt! Het liefst zouden we nog even blijven, maar het leventje in Nederland roept alweer. We willen jullie als trouwe lezers allemaal bedanken voor het volgen van onze blog en de leuke reacties die we altijd hebben ontvangen. Top!

• 03 Januari 2012 - 17:16

Carla:

Hey meiden,

Allereerst wensen wij jullie een gezond en een spetterend 2012. Jullie zullen vast met een goed gevoel terugdenken aan jullie reis in 2011, die zoals jezelf schrijft helemaal top was. Nu de laatste dagen vorderen wensen wij jullie nog een goeie vlucht naar de Bahama's en een supervakantie daar.
    Wij volgen jullie (jammergenoeg op afstand)!
    Groetjes van ons allemaal.

• 03 Januari 2012 - 19:54

Tante Miranda:

Nou meiden, wat hebben jullie veel meegemaakt en genoten. Wij ook natuurlijk van al die reisverslagen.
    Een hele fijne tijd op de bahama's en straks weer lekker veilig terug in Nederland.
    groetjes, Oom Ad, Tante Miranda, Femke, Paul, Lotte, Roy, Noortje.

• 03 Januari 2012 - 20:05

Josée:

ook voor jullie natuurlijk: Happy New Year!
    Nog even lekker genieten op de Bahama's en dan ... daar hebben we het nog even niet over ;)
    Liefs

• 03 Januari 2012 - 20:39

Kristel:

Dan ook maar voor de laatste keer reageren :p
    allereerst ook jullie de beste wensen voor 2012, dat het jaar net zo afgesloten mag worden als het voor jullie begonnen is! De nieuwjaarsduik is ook nog gelukt las is wel, dus dat moet zeker goedkomen.

Geniet nog 10 dagen op de bahama`s en genieten straks vooral van alle herinneringen die jullie aan deze afgelopen maanden overhouden! Ik heb in ieder geval wel iedere keer met veel plezier jullie verhalen gelezen.

Geniet van het zonnetje op de bahama`s, want hier is de paraplu geen overbodige luxe!

Groetjes Kristel

• 03 Januari 2012 - 21:24

Pascalle:

Bedankt voor de leuke verhalen, ik zal ze gaan missen ;-)
    Fijn in de zon liggen, lekker uitrusten en nagenieten van de afgelopen maanden.
    Veel plezier op de Bahama's en tot snel!
    Dikke kus.

• 04 Januari 2012 - 12:05

Meike:

Jullie ook nog een heel gelukkig nieuwjaar! Met volgens mij een hele mooie start! Jullie verhalen waren in ieder geval altijd erg leuk om te lezen! Geniet nog even van het mooie weer in de Bahamas! Liefs

• 04 Januari 2012 - 12:51

Serena:

Hi meiden!

Een heel goed en gelukkig nieuwjaar toegwenst! Heeel veel zonplezier op de bahama's aankomende dagen! En alvast een heeele goede terugreis gewenst! Wat vliegt de tijd toch voorbij he?! Niet te geloven dat jullie alweer bijna naar huis komen! Stiekem ook weer een klein beetje zin om iedereen weer te zien? Of blijven jullie daar liever wonen?! ;)

Tot snel!

Liefs!!

• 04 Januari 2012 - 23:49

Martijn:

Dan toch nog maar even een reactie op jullie laatste Americaanse blog. Heb de afgelopen dagen genoten om samen met jullie een paar dagen in het warme Florida door te brengen. Het eventjes wachten tot een behoorlijke tijd wachten in het café werd. Zagen jullie er allemaal schitterend uit. Ik heb in ieder geval een leuke tijd met jullie gehad hopelijk jullie ook. Nog bedankt voor de gastvrijheid in de RV. Hoewel ik het jammer vind dat er nu een einde komt aan jullie Amerikaanse avontuur vind ik het toch ook wel fijn om te weten dat het niet meer zolang duurt dat Ilse straks weer een stuk dichterbij is ;). Hopelijk genieten jullie nog een beetje van de Behamas en zie ik jullie de 13e!

• 05 Januari 2012 - 10:50

Diana Kerstens:

Hoi lieve meiden,
    Ik wens jullie alle goeds voor 2012 en natuurlijk nog fijne dagen op de Bahama "s.
    Jullie kunnen straks in nederland terug kijken op een geweldige fijne, gezellige reis vol fantastische indrukwekkende belevenissen en indrukken.Hierdoor zijn jullie een stuk levenservaring rijker.
    Ook dankjewel dat ik via jullie leuke reisverslagen mee heb kunnen genieten van al dat moois dat jullie ervaren hebben.
    Het ga jullie goed en wens jullie een goede reis terug naar jullie roots in ons koude nederland.
    Dikke knufff en kusjes.
    Diana.

• 05 Januari 2012 - 15:18

Marlies:

Bedankt Ilse en Cheryl voor al die mooie reisverslagen. Het was net of we er een heel klein beetje bij waren.
    Fijn verblijf op de Bahama's en alvast een hele goede terugreis gewenst..

• 05 Januari 2012 - 20:50

Mellanie:

Jullie natuurlijk ook een Gelukkig Nieuwjaar!
    Leuk weerzien met Vriendinnetjes en Martijn!:) Je had me nog gebeld zag ik ils, alleen was ik al in coma vertrokken! Haha!
    Zie je snel, hoe laat komen jullie aan in hollandia vrijdag de 13e?:P

X

• 09 Januari 2012 - 18:28

Els:

Hoi Cheryl en Ilse,

Ik vond het leuk om jullie blogs te lezen.
    Ik word heel erg jaloers als ik al jullie verhalen lees en de mooie foto's zie.
    Geniet er nog even van de laatste dagen!

Trouwens, Cheryl: ik had het nog niet tegen jou gezegd, maar die film die ik van jou had geleend heb ik meteen dezelfde avond gekeken en ik was er echt helemaal weg van!
    En nog bedankt voor je leuke kaartje bij de Albert Heijn. Toepasselijke tekst, ook :).

• 11 Januari 2012 - 19:59

T.Carla:

Hoi Ilse en Cheryl,
    Het einde nadert van jullie mooie reis, wij wensen jullie een goeie vlucht terug naar Amsterdam en Ilse jou zien we vast weer vlug.
    Groetjes van ons .