Leaving San Francisco, Yosemite no bears but snow! - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Leaving San Francisco, Yosemite no bears but snow! - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Leaving San Francisco, Yosemite no bears but snow!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

10 November 2011 | Verenigde Staten, Sequoia

De laatste dag in San Francisco brak aan..en we wilden nog even van deze mooie stad genieten. Op naar BART trein dus! We namen de trein en stapte uit op 16th street. We kwamen uit in een heel ander deel van San Francisco. Veel mensen hingen rond op straat en niemand was hetzelfde, iedereen had zijn eigen ‘stijl’! Een beetje vreemd was het wel. Ook waren er veel zwervers. We pakten de bus naar het Golden Gate Park en de buschauffeur wilde ons maar al te graag vertellen over het park. Alleen mompelde hij alles, waardoor we er niet veel van konden verstaan. We stapten uit bij het park en kwamen uit bij een mooie bloementuin. We liepen verder het park in en kwamen voorbij the Museum of Scienes en uiteindelijk kwamen we uit bij de Japanese Thee Garden. Hier wilden we wel een kijkje in nemen! Het was een prachtige tuin met beekjes, bruggetjes en een boedha! We zagen zelfs een Japans bruidspaar die daar voor hun bruiloft mooie foto’s maakten. Ook de Japanse thee kon niet ontbreken! Na opgewarmd te zijn aan de thee en een japanse lekkernij, liepen we verder richting de Stow Lake. Normaal zouden hier bootjes varen maar aangezien het bijna winter is, waren er alleen eendjes op het meer. Dus niet heel bijzonder. Op naar de bus die we net haalden en we gingen in een keer door naar de stad. We moesten ons zelf namelijk even winterklaar maken en de Abercrombie & Fitch kwam als geroepen. Samen doken we de winkel in en we liepen weer naar buiten met een dik vest en ’n nieuwe jas en een rib minder! Ook besloten we nog wat warme truien te shoppen bij de H&M. Wat een geluk de truien waren 2 voor de prijs van 1! Daar moeten wij als Nederlanders natuurlijk gebruik van maken. Beide hebben we nu dus dezelfde trui
Snel gingen we terug naar de camping want het werd alweer koud.
We aten onze laatste restjes op uit de koelkast en hebben taco’s gemaakt! We wasten af en doken ons bedje in. Morgen zou het vroeg dag zijn!

Dinsdag stonden we vroeg op en we douchten ons nog even…want het zou de laatste keer zijn en misschien wel voor een paar dagen. Yay, op naar Yosemite! Na de camper getankt te hebben, gingen we op weg! Cheryl begon met rijden naar Campingworld; na ons zelf winterklaar te maken, moesten we ook onze camper laten winterizen. Dit betekent dat al het water wordt afgetapt. Ook hadden we een lijst vol mankementen. Tot onze verbazing werd dit binnen een half uur allemaal opgelost en kregen we zelfs gratis een nieuw glas, een gasaansteker en warme dekens!! We waren helemaal winterklaar nu. We reden verder en halverwege nam Ilse het over. We reden eerst een saaie lange weg maar kwamen uiteindelijk in de buurt van Yosemite en reden de bergen in! Wat was het uitzicht prachtig!! De bomen, het dal, de bergen en de…sneeuw!!! Jaja onze eerste aanraking met sneeuw dit jaar Onderweg naar de camping kwamen we gelijk al langs een van de hoogtepunten in Yosemite, El Capitan. Een van de grotere bergen in Yosemite. We schoten wat foto’s en zagen een hert oversteken en uiteindelijk kwamen we rond 16.30 uur aan bij Upper Pines Campground in Yosemite. De ranger vertelde ons dat er beren zaten, wat we natuurlijk al wisten, en dat we wel eten in onze RV mochten bewaren alleen niet in het bestuurdersgedeelte. Tja en daar hadden we dus niet op gerekend! Wij hadden werkelijk bijna niets bij.. snel naar de store voor eten dus! Snel kookten we wat eten en wasten we af; dit ging erg lastig zonder water uit de kraan en we moesten wat improviseren. Het werd steeds kouder en we konden rookwolkjes blazen in de camper. We doken om 20.00 uur al onder de warme dekens en vielen snel in slaap.

Woensdag werden we pas om 08.00 uur wakker. Zo’n 12 uur geslapen dus! In de buurt van onze camping stond de grootste berg van Yosemite, Half Dome. Een berg dat maar voor de helft leek. Echter is dit maar deels waar, want er is nooit een tweede helft van de berg geweest! We hadden op de vroege ochtend dus al een mooi uitzicht van Yosemite. We wilden een heerlijke douche pakken. De douches hadden we namelijk gespot bij de housekeeping een paar km verderop. We reden met de RV erheen en liepen vol blijdschap naar de douches, wat bleek.... op slot! Helaas!! We konden dus niet douchen! We kleden ons dus snel om en gingen naar het Yosemite visitors center. Op de weg daarheen spotte we een Coyote! Hij liep zomaar over de weg! Bij het visitor center adviseerde de ranger ons de 2u durende trail langs de Lower Yosemite Falls en the swinging bridge. We gingen snel op pad, want om 14.00 uur wilde we een tocht gaan maken met een ranger. We kwamen gelijk weer een coyote tegen die gewoon over de weg liep, totaal niet mensenschuw dus. Even bleven we kijken naar de vos/wolf. We zagen de coyote zelfs een eekhoorn vangen en hebben dit ook op onze camera vastgelegd! We raakten in gesprek met wat andere wandelaars en liepen op weg naar de Lower Yosemite Falls. Na wat bergjes beklimmen kwamen we daar aan. Het uitzicht was fantastisch: strak blauwe hemel, mooie waterval met enorme rotsen. We genoten van het prachtige uitzicht en liepen verder. Op naar de swinging bridge die helaas niet swinging bleek. Bij de swinging bridge stond het water erg laag en we besloten langs de waterkant met uitzicht op de enorme bergen onze boterhammetjes op te eten, heerlijk in het zonnetje. We liepen na onze lunch snel verder omdat we graag om 14.00 uur met de ranger mee wilde lopen. We waren mooi op tijd voor de tour. Ze vertelde ons veel over Yosemite en vertelde zelfs dat we erg veel geluk hadden. Normaal was er geen waterval in november! Door de heftige sneeuwval van afgelopen weekend kwam het ijswater naar beneden! We liepen verder en spotte wat vogels en uiteindelijk liet ze ons wat vellen van coyotes, een lynx, stinkdier en een beer zien. Na de tour liepen we terug en spotte we hertjes die in het gras lagen! We liepen nog een trail naar Mirror Lake, het werd al wat donker dus we liepen snel door. Helaas stond het water erg laag waardoor we weinig weerspiegeling zagen! Terug naar de camper dus want het werd al weer behoorlijk koud. Na het koken besloten we weer vroeg ons bed in te duiken en we lagen om 20.30 uur al in bed.. brrr wat was het weer koud!

Vanochtend werd Ilse ook al om 6.30 uur wakker, snel wat ontbeten en op naar de camping in Sequoia. Voordat we Yosemite uitreden kwamen we nog langs een onwijs gaaf punt, Tunnel View. Vanaf hier hadden we heel mooi uitzicht op de vallei en op Bridal Fall. We reden lang in de bergen en het bos, daarna reden we over Highway 99 naar Sequoia. Onderweg maakten we nog een stop bij de Walmart voor het nodige eten. We kwamen om 14.00 uur bij de camping aan en checkte in. Nu hadden we weer internet en weer een douche, eigenlijk zijn we in NL gewoon te verwend met douchen. We skypten wat en gingen heerlijk douchen, wat hebben we daarvan genoten! We bereiden ons nu nog even snel voor op de dag van morgen als we Sequoia gaan verkennen!

Cheers!

• 11 November 2011 - 08:46

Roy Hammink :

Super gaaf dames!

• 11 November 2011 - 10:01

Sandra:

Meiden wat een uitzicht zeg.....geweldig! Ik ben blij dat ik jullie weer kan volgen! En troost je in Nederland wordt het nu langzaam ook kouder!! Gr. Sandra

• 11 November 2011 - 11:05

Nina:

Ilse!! Wat een toptijd hebben jullie daar aan de andere kant van de wereld zeg, dat is vast iedere dag genieten!! :) En dan zo stoer met die grote camper over de weg... Ik volg jullie verhalen met veel plezier en ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan meemaken!!

Liefs,
    Nina

• 13 November 2011 - 07:59

Pascalle:

hey!

de fotos zijn al indrukwekkend, dan moet het voor jullie helemaal overweldigend zijn om daar te zijn.......mooi!

x
    Pascalle

• 13 November 2011 - 12:47

Martijn:

:) Toen had ik eindelijk tijd ook jullie wat uitgebreider verhaal te lezen. Hoe wel ik al wat fotos gezien had en wat verhalen gehoord blijft het leuk om ook jullie avonturen nog een keer te blijven lezen!
    Super gaaf wat jullie allemaal mee maken!!!

• 14 November 2011 - 14:55

Marlies Daamen.:

Ik wist niet dat Amerika zoveel moois te bieden had. Jullie kunnen wel een brochure uitgeven over Amerika. Zo mooi geschreven, het is haast reclame.
    Veel plezier verder en ik blijf jullie volgen. Groetjes Marlies.