#1 beach of the USA, Alligators and the Keys! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu #1 beach of the USA, Alligators and the Keys! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

#1 beach of the USA, Alligators and the Keys!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

22 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nadat we rustig wakker waren geworden na het stappen, en eigenlijk al over de uitchecktijd zaten, gingen we op weg naar Sarasota. In de loop van de middag reden we Sarasota binnen, een leuk plaatsje met verschillende stranden. Wij gingen naar Turtle Beach, waar we een campground hadden gevonden. Na het inchecken gingen we gelijk naar het strand. Het strand was nog geen twee minuten lopen, dus ideaal. Dit strand was minder mooi dan het strand van Clearwater maar ach de zon straalde en we konden heerlijk een duik in de zee nemen.

De volgende dag gingen we naar het mooiste strand van de USA, zo werd gezegd. Dus we waren erg benieuwd of het echt zo’n mooi strand zou zijn. En dat was het hoor…het zand op het strand was kristalwit en heel fijn. Heerlijk om op te lopen omdat het ook niet warm wordt! De zee was niet geheel helder, maar dat komt omdat het de golf van Mexico is (zo hebben we ons laten vertellen). Zodra we aan de Atlantische Oceaan zitten zal het water helder zijn en kan Ilse eindelijk haar voeten op de bodem zien.

Zondag was het zwembadtijd! We reden naar Naples waar we de middag vertoefden aan het zwembad op de ouderen-camping. Ook niet verkeerd. Na een typische Amerikaanse mac&cheese maaltijd zijn we naar Strada Place gereden om naar de bioscoop te gaan. En wat voor een bioscoop..een hele mooie! De zaal had enorme, luxe fauteuils, die goddelijk zaten. Typisch Amerikaans! Hier hebben we genoten van de film Hugo.

Afgelopen maandag was het tijd om naar de Everglades te rijden, ons laatste nationale park die we bezoeken. De Everglades is een kwetsbaar natuurgebied, dat een complex ecosysteem herbergt met een subtropisch klimaat. In het gebied zijn vele vogels te vinden en bedreigde diersoorten zoals de Amerikaanse krokodil en de panter. Natuurlijk zijn er ook minder leuke dieren in de Everglades en een die veelvuldig in de Everglades te vinden is, is onze ‘vriend’ de mug! Natuurlijk was het de eerste nacht al raak, ondanks dat we dachten dat we de ramen en deuren goed hadden gesloten. Niet dus!

De volgende dag, gingen we met een aantal muggenbulten erbij, op zoek naar onze andere grote vriend, de alligator. En die vonden we op de alligatorfarm. Op deze farm worden alligators en Amerikaanse krokodillen gefokt. We zagen ze daar dan ook in overvloed. Om ze toch nog in het wild te zien, hebben we een tour gemaakt met een airboat. Een airboat is een boot met een enorme propeller aan de achterkant, die lijkt op een ventilator. Deze boten kunnen enorm hard door het water razen en dat deed onze kapitein dan ook. Onderweg kwamen we een aantal alligators tegen, veel vogels en zelfs een schildpad. Op de farm kon je een trail lopen die je langs verschillende dieren bracht zoals een panter, enorme schildpadden, slangen en natuurlijk alligators in alle formaten. Ook was er een alligator- en slangenshow.
Allereerst gingen we naar de alligatorshow. Hier ging alligatorexpert Chris een grote alligator te lijf. Hij gaf ons ook een lesje over alligators en vertelde ons dat alligators niks zien van voren en dat ze alleen van de zijkant kunnen zien. Na de show liet Chris twee baby-alligators langs het publiek gaan. Wie wilde, kon er een vasthouden. Cheryl schraapte haar lef bij elkaar en durfde er wel een vast te pakken. Ilse keek van een veilige afstand toe, maar ging wel mee op de foto. De alligator voelt koud aan en je kon voelen dat zelfs de kleintjes al veel kracht in hun lijf hebben. Gelukkig was het bekje wel dicht getapet.
Toch hadden we nog niet alles van de alligators gezien dus konden we ook nog zien hoe de alligators gevoerd werden. In een groot meer lagen wel honderden alligators die te eten kregen. Op het menu van de alligators stonden heerlijke dode ratten. Het is grappig om de alligators te zien eten, want met hun lange snuit kunnen ze hun eten niet gemakkelijk van de grond eten. Om de ratten die in het water belanden, werd dan ook regelmatig gevochten.

Als laatst hadden we de slangenshow nog tegoed. Cheryl is doodsbang voor slangen, dus stelde voor om veilig bovenaan te gaan zitten. Ook hier gaf Chris weer de show. Wat is die man toch van alle markten (dieren) thuis! Hij begon met kleine slangetjes, om uiteindelijk een grote slang uit zijn koelbox te pakken. Hiervoor had hij nog iemand uit het publiek nodig en graag iemand die slangen niet zo leuk vond. Nu zullen jullie wel denken…Cheryls beurt! Gelukkig was dit niet het geval (wat een opluchting) en was een klein meisje de klos. Uiteindelijk durfde ze echt geen slang uit een zak te pakken en stond een ander klein meisje juist te springen. Dat meisje greep hem dan ook zonder problemen uit de zak en lachte er ook nog eens bij. Wat een durfal! Na de show mocht je ook weer een slang vastpakken. No way dat wij dat deden, dus zijn we er snel vandoor gegaan. Genoeg slangen en alligators voor vandaag!
We zijn terug gereden naar het nationale park en hebben daar nog een aantal stops gemaakt om de mooie natuur van de Everglades te bekijken. Zo zagen we veel verschillende vogels, mahonie-bomen en ook nog een aantal wilde alligators.

Woensdag was het alweer tijd om de Everglades te verlaten en door te rijden naar de Keys! Op Key West gaan wij de kerst doorbrengen maar voordat wij op het zuidelijkste puntje van Amerika zijn maken we tussenstops op de voorafgaande Keys. Maar eerst moesten we nog even het cadeautje van de Everglades van onze RV wassen. Er zaten namelijk enorm veel vliegen en muggen op de ramen, spiegels en de kap van de RV geplakt. Te vies voor woorden! We gingen naar een self-service wasstraat, maar kregen hulp van een Mexicaanse man. Hij heeft de RV helemaal voor ons gewassen en de RV ziet sinds er sinds lange tijd weer wit uit. Na de wasstraat was het nog maar een half uur rijden naar Key Largo, het grootste eiland van de Keys. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het John Pennekamp Coral Reef State Park. Op Key West gaan wij de kerst doorbrengen maar voordat wij op het zuidelijkste puntje van Amerika zijn maken we tussenstops op de voorafgaande Keys. Woensdag zijn we aangekomen op Key Largo. Het grootste eiland van de Keys. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het John Pennekamp Coral Reef State Park. We wilden hier een boattour doen om te gaan snorkelen maar helaas waren de tours gecanceled. Het was te winderig, waardoor de stroming van de zee de verkeerde kant op stond. Met het snorkelen zou je dan vrij weinig zien. Dus gingen we maar in de baai snorkelen. Helaas zagen we inderdaad niet veel vissen. Op het strand liggen was ook niet ideaal, omdat het strand bestond uit steentjes en hard klei. Pijnlijk dus! We besloten om dan maar door te rijden naar de camping. Op de camping was ook een strandje, met zand dit keer, en een zwembad. Ilse ging heerlijk aan het zwembad vertoeven, terwijl Cheryl nog even op het strandje ging kijken. Die had ze ook geheel voor zichzelf.
Na dat we uit gezwommen en gezond waren, was het tijd om weer contact te zoeken met Nederland. Want na dagen Everglades, hadden weer een aantal mailtjes zich opgestapeld.

Vandaag, donderdag, vervolgen we onze weg naar Key West en stoppen tussendoor nog op vele kleine eilandjes van de Keys! En hopen we op een zacht strand en een zee waar we onze voetjes op de bodem kunnen zien. Kerst vieren wij dit jaar op Key West! Bedankt voor al jullie leuke reacties en wij wensen jullie allemaal vanuit de tropische keys, hele fijne kerstdagen!

• 23 December 2011 - 07:47

Carla:

Zo wat hebben jullie weer veel gezien, jullie zijn wel bikkels bij al die alligators en slangen, mooie stranden en een lekkere temperatuur als ik de fotos zie. Geniet maar lekker van jullie reis, wij blijven naar de reisverslagen uit kijken. Wij wensen jullie fijne kerstdagen aan het strand! X

• 23 December 2011 - 20:45

Kristel:

Hee!

Super om jullie avonturen weer te lezen! Klinkt zeker als een aardige plek om ooit nog eens heen te reizen ( to do lists kunnen nooit lang genoeg zijn ) fijne kerstdagen daar, en geniet van jullie laatste paar weken, over een paar weken zit je weer volop in de donkere dagen hierzo!

Groetjes Kristel