Universal, Busch Gardens and the beach! - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Universal, Busch Gardens and the beach! - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Universal, Busch Gardens and the beach!

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

16 December 2011 | Verenigde Staten, Sarasota

Vorige week vrijdag kwamen we dan eindelijk in Orlando aan. Tegen de middag waren we op de camping en besloten nog de was te doen. Toen we net wilden aansluiten kwam er een jongen naar ons toe. Ilse dacht dat ze de RV verkeerd geparkeerd had maar gelukkig kwam hij alleen kennis met ons maken. Een aantal vrienden van hem kwamen ook kennismaken. We besloten met z’n allen te gaan zwemmen, nadat wij de was hadden gedaan. Eindelijk een keer jongeren op de camping! Omdat het zo mooi weer was wilden wij gaan barbecueën en waarom de jongens ook niet gelijk uitnodigen? Nadat we de was hadden gedaan, snel bikini aan en op naar het zwembad. De jongens waren er al en ze vonden het erg grappig om bommetjes te maken. Na wat zwemmen en zonnen, ging de zon alweer onder en was het tijd om ons klaar te maken voor de barbecue.
’s Avonds hadden we een gezellig kampvuur en hebben we tot laat nog gekletst rond het kampvuur.

De volgende dag was het tijd om eindelijk naar een pretpark te gaan. Vandaag staat Universals Islands of Adventure op het programma. Hier zijn wij beiden nog niet geweest. Eerst moesten we de RV parkeren en uiteraard zijn hier weer speciale parkeerplaatsen voor. Voordat we de parkeerplaats opreden moest een man al onze gegevens hebben en wilde ook nog in de camper kijken. Dit had te maken met 9/11, zo vertelde hij ons. Wij op zoek naar de parkeerplaats en we dachten dat we nog verder door konden rijden, alleen toen reden we het park alweer uit. Beetje dom van ons dus, want nu moesten we weer helemaal omrijden om in het park te komen. De man die ons controleerde vond het ook maar wat grappig. Nadat we eindelijk geparkeerd hadden zijn we naar het pretpark gelopen. Hier snel de kaartjes die we online hadden besteld opgehaald bij een automaat en op naar het pretpark.

Nadat Universal ook onze vingerafdruk had, konden we het park in! We begonnen bij Cat in the Hat, een attractie die gebaseerd is op de gelijknamige film en boek. Met een karretje ging je door de Cat in the Hat-wereld. Daarna kwamen we de figuren van Cat in The Hat tegen en the Grinch, waar Ilse helemaal weg van is. Daar moest ze dan ook mee op de foto! Na wat foto's liepen we verder, het Harry Potter park in! Druk, druk en nog eens druk en iedereen was hoteldebotel van Harry! Op naar de eerste achtbaan the Dragon Challenge…nadat alle spullen in de kluisjes zaten, moesten de slippers uit en zijn we er maar op gaan zitten. Met klamme handjes zat Ilse in de achtbaan en daar gingen we! Gelukkig was hij lang zo eng niet als de achtbaan in Las Vegas! Daarna besloten we naar Harry Potter and the Forbidden Journey te gaan, in het grote Harry Potter kasteel. Helaas was deze net kapot en stonden we een uur lang te wachten tot hij gemaakt was! We zweefden met Harry Potter door de kastelen en werden achtervolgd! Een leuke simulator/achtbaan, die ook erg mooi gemaakt is! Zoiets hadden we nog nooit ergens gezien! Daarna sprongen we, om even bij te komen, in de kinderachtbaan en liepen we door naar de kerstshow Grinchmas, met natuurlijk de Grinch in de hoofdrol! Daarna bezochten we de show van Sindbad, waar veel stunten en speciale effecten werden uitgehaald! Poseidons's Fury was de volgende attractie. Dit was een soort Vila Volta maar ontzettend mooi gemaakt met allemaal speciale effecten, zoals een grote draaiende waterkolk. Daarna gingen we door naar de waterattractie Jurrasic Park. We zagen alle dino's en gingen een loods in.. Nadat we de grot, gemene T-rex hadden gezien, gleden we ontzettend snel met bootje en al, steil en gillend naar beneden. Daarna was het tijd voor de Rip Saw Falls. Ook een waterattractie, die ontzettend hoog was en waar je met boomstammen naar beneden ging. Maar stoer dat we waren gingen we ook daar 'gillend' in! Helemaal nat kwamen we uit de attractie! Op naar de The Amazing Spiderman adventure! In een karretje werden we met Spiderman via een simulator meegevoerd! Dit is weer een van de attracties die we nog niet in Nederland kennen maar die ontzettend gaaf zijn! Op naar the Hulk, een achtbaan die verschillende keren over de kop gaat! We werden afgeschoten en gingen maar over de kop! We waren zo enthousiast en gingen gelijk nog een keer! Daarna zegen we opeens de attractie van Popeye die we bijna vergeten waren. Er stond geen rij dus we waren gelijk aan de beurt. In een rond bootje werden we met gordels vastgezet. We werden gewaarschuwd; you will get soaked! Nou naar een rondje waren we tot aan onze onderbroek nat, ongekend! Dus besloten we rustig te blijven zitten voor nog een rondje! Helemaal nat stapte we uit het bootje. Nadat Ilse nog een aantal aziaten had behoed om in de Popeye te gaan, zochten we een droger op waar we even konden drogen! We besloten nog een keer Jurrasic Park mee te pakken voor een leuke foto van de T-rex maar helaas die kregen we niet geschoten! Als natte katjes liepen we het park uit en gingen we naar huis!

De volgende dag zouden we lekker relaxen! Heel de dag hebben we dus heerlijk niets gedaan! Goed weer was het ook niet want het onweerde en regende het heel hard! s'Avonds kwamen de jongens nog even op bezoek.

Maandag gingen we naar Universal Studios! Toen we weg reden begon het enorm hard te regen en het stopte niet voordat we bij Universal waren. We renden dus snel het park in voor een paraplu en Ilse trok haar poncho aan.. Het regende zo hard dat we tot onze enkels nat waren. We schuilden bij de attractie E.T. dat een soort droomvlucht was! Toen we uit de attractie kwamen was het wonder boven wonder droog. We doken de kinderachtbaan in en guess what, we zaten met alleen maar volwassenen! Op naar the Simpsons Ride wat een soort simulator was, die ons omhoog bracht en erna vlogen we met The Simpsons door Springfield! Men in Black was de volgende attractive. Hier schoten we enge aliens af! Daarna liepen we door naar Jaws, waar we in een bootje sprongen. Met de gids gingen we de rivier op waar verschillende haaien ons probeerde aan te vallen. De laatste haai…juist die overspoelde ons met water! Great! Daarna was het tijd voor the Revenge of the Mummy, een spannende binnenachtbaan die ontzettend mooi gemaakt was! Daarna gingen we naar een show! Monsters als Dracula, Frankenstein en Frankensteins vrouw dansten en zongen op rock muziek! Op naar de attractie Disaster. Hier kun je zelf mee spelen in een film of zie je hoe een film gemaakt wordt. We speelden niet mee en keken rustig toe. Op het laatst moesten we met zijn allen in de metro en werden we allemaal gefilmd! Tijdens de rit zag je hoe het eraan toe gaat als er speciale effecten gefilmd worden. Zo kwam er een grote truck op ons af die ontvlamde en de tunnel stroomde vol met water. Uiteindelijk werden van al die scenes een promo gemaakt. In de promo zaten wij dus schreeuwend in de metro!! Daarna was Twister aan de beurt. Een attractie die gebaseerd is op de gelijknamige film van Jan de Bont, waarin een orkaan wordt nagebootst met special effects! Na de orkaan te hebben overleefd gingen we naar The RockIt! De gaafste achtbaan! We kozen ons eigen nummer voor de rit en gingen verticaal omhoog en vielen met een enorme vaart omlaag. We gingen maar over de kop en naar beneden! Hij was zo leuk dat we de achtbaan nog 3x meepakten! Daarna was Shrek aan de beurt een spannende 4D film die even leuk is als de welbekende Shrek films! Animal Actors Live was de volgende show die we bezochten, waarin dieren op het podium verschenen. Ook waren er dieren die ook daadwerkelijk in films gebruikt werden. Zo ook de hond uit Marley and Me en het mopshondje uit Men in Black zagen we! Daarna gingen we naar de Make-up & Horror show waarin ze lieten zien hoe ze in films met nepbloed werken en natuurlijk hoe de monsters tot monsters worden gemaakt. Deze show was erg leuk en grappig! Daarna was het tijd voor de Macy's parade waarin ballonnen de hoofdrol speelden. Het was wel mooi maar Disney heeft een mooiere parade! We kochten wat souveniers en gingen naar huis!

Dinsdag was een luie dag en was het tijd om weer verder te reizen. We zagen s'ochtends kraanvogels voorbij de RV lopen! De eigenaar van de camping zei dat we ze mochten voeren dus voerden we ze wat oud brood. We waren pas om 15.00 uur weg van de camping en ze vroegen zelfs of we niet nog een nacht wilde blijven..nee bedankt, anders komen we niet op tijd aan in Miami. Op naar de Walmart voor wat boodschappen en daarna reden we door naar Tampa! We doken op tijd het bed in, want de volgende dag moesten we topfit zijn voor alweer het laatste pretpark, Busch Gardens!

Woensdag was het tijd om Busch Gardens te bezoeken. Na een aantal goede verhalen te hebben gehoord en gelezen over het park, waren we erg benieuwd. Het was een prachtige, zonnige dag dus goed weer om een pretpark te bezoeken. Busch Gardens is een combinatie tussen een dierentuin en attractiepark. En ook Busch Gardens bestaat uit verschillende delen die gemarkeerd zijn als verschillende landen. We parkeerden de RV en liepen naar de entree met onze gekochte kaarten. Deze kaarten hadden we overgekocht voor een spotprijs dus de vraag was: zouden we binnen komen?! Ja hoor zonder problemen! We liepen naar de eerste achtbaan, Gwazi, een houten achtbaan! Hij ging enorm hard en we zaten 'huilend' in de achtbaan! Hij was zo leuk dat we het gewoon nog een keer over deden! Daarna besloten we naar een show te gaan, dit keer een ijsshow! Een prachtige dansshow op het ijs helemaal in kerstfeer. We spotten alligators en liepen door het apenverblijf. Hier zagen we schattige chimpansees en de grote gorilla’s. Hierna hadden we wel weer zin in een ritje en gingen naar de nieuwste attractie the Cheetah hunt! Dit was een enorm snelle achtbaan! Wij vonden het nog wel meevallen maar we werden een aantal keer hard afgeschoten! Omdat de wachtrij daar wat langer pas kochten we een fastpass zodat we overal door konden lopen. We gingen in de volgende achtbaan, Montu, die alleen maar over de kop ging! Ilse was blij dat ze beneden stond. Wat ons erg opvalt is dat alle achtbanen in dit park enorm lang zijn. Dus je zit er wel even in als je dan eindelijk aan de beurt bent. We doken de skyride in en kwamen via een kabelbaan aan de andere kant van het park uit. We waren beland in Timbuktu.
Hier stond de volgende achtbaan alweer voor ons klaar. We gingen in de SandSerpent, een achtbaan met heel veel scherpe bochten, deze staat ook in Walibi Nederland.. Het leek alsof je uit de achtbaan vloog. Het was inmiddels al middag, dus het was tijd voor een snelle lunchpauze. Hierna ging Cheryl in de Phoenix, een schip die geheel over de kop ging. Ilse besloot deze maar uit te zitten. Vanuit Timbuktu liepen we naar Congo. Hier gingen we in de waterattractie de Congo River Rapids. Dit waren ook ronde bootjes in een wildwaterbaan. De gehele rit waren we min of meer droog gebleven maar op het eind ging je door een groot met een waterval en uiteraard werden wij daar nat. Kon ook niet anders want we zaten met twee andere mensen die een poncho aan hadden, dus die zouden niet nat worden. Beetje flauw!
Vanuit Conga liepen we Jungala in en was het tijd om weer wat dieren te bekijken. We liepen naar de tijgers, waar we de welbekende tijgers zagen maar ook de mooie, witte Bengaalse tijgers. Na de tijgers liepen we ook nog langs de orang oetans. Omdat we toch al nat waren liepen we door naar de volgende waterattractie. Over de attractie liep een brug, waar je kon kijken naar de boten die naar beneden kwamen. Er was wel een waarschuwing dat de brug onderdeel was van de waterattractie, wat betekende dat je op de brug ook nat werd. Dit wilden we wel van dichtbij zien en zijn de brug op gelopen. Gelukkig was er ook nog een glas waar je achter kon staan. Toen kwam er een boot naar beneden en niets van de waarschuwing was gelogen. Met een enorme vloedgolf belande de boot onderaan de helling. In deze attractie hield niemand het droog. We hadden geen zin om weer geheel nat te worden dus we besloten dat we deze maar zouden overslaan.
We gingen maar verder met de rollercoasters, veel leuker! Inmiddels waren we alweer in Stanleyville. Hier stond de hoogste rollercoaster van Florida op ons te wachten, SheiKra. Steil gingen we omhoog en voordat we ook weer steil naar beneden. Maar voordat we naar beneden gingen bleef het karretje een aantal seconden bovenaan hangen, zodat je lekker al die meters naar beneden kon kijken. En toen we het niet verwachten vielen we in een soort vrije val naar benden. Erg gaaf! Dat was een tweede rit zeker waard.
We hadden bijna alle attracties al gehad, dus besloten we om op safari te gaan. We gingen mee met de sunset safari die speciaal voor 21 jaar en ouder is, omdat er bier geschonken werd. Met een gids gingen we op safari in een open jeep, waarin we moesten staan. We redden de Serengeti Plain op en zagen verschillende dieren zoals empala’s, neushoorns en giraffen. Een nieuwsgierige giraffe met de naam Captain, kwam gelijk op ons aflopen. We stopten om de giraffen sla te voeren. Dit was erg leuk en bijzonder. Na de safari was het bijna tijd om naar huis te gaan. Na nog wat souvenirwinkeltjes afgestruind te hebben, gingen ook wij weer op huis aan.

Gisteren, donderdag, hadden we eindelijk weer een keer tijd voor het strand! Toen we op stonden was het erg bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken wij gingen naar het strand! Op naar Clearwater! Een prachtig wit strand zagen wij verschijnen! Eindelijk lagen er ook mensen op het strand! We parkeerden de RV en genoten van de zon (die hier wel scheen) en van het koude water! Heerlijk een relax dagje! s'Avonds besloten we te gaan stappen in Tampa bij een leuke club, Prana! We waren er al om 22.15 en waren dus de eersten.. Great! We besloten wat te drinken want de muziek was namelijk wel heel tof! Het werd steeds drukker en helaas werd de muziek steeds slechter. Op het laatst was er alleen maar HipHop, erg jammer dus! We keken wel ons ogen uit, de Amerikanen dansen namelijk toch wel iets anders dan ons en geven zich dan vol overgave! Rond 02.00 uur hadden we het wel gezien en hebben de taxi terug naar de campground gepakt.

Vandaag rijden we naar Sarasota, waar we hopelijk ook kunnen genieten van een prachtig strand en een stralend zonnetje!

• 17 December 2011 - 09:52

Kristel:

Wat een pretparken!
    Wel supertof ook dat je daar gewoon tussen de dieren "op safari" kan!
    Geniet daar maar van het lekkere weer, want hier heeft het de heel week geregend, én hebben we al nachtvorst...

Have fun!

Groetjes Kristel

• 18 December 2011 - 16:46

Rebecca:

Leuk, leuk leuk allemaal! inderdaad, vooral genieten van het weer daar! het is hier koud, nat en vochtig! ik stond vandaag bijna vast in het slik met de auto, dus stel je maar voor wat voor n modderboel het is haha. En rustig aan jullie bezige bijtjes, anders kom je nog moe terug ook;)

• 19 December 2011 - 11:28

Marlies.:

Jeetje zeg wat een pretparken en achtbanen. Ik moet er niet aan denken maar jullie wel zo te lezen bij het, weer, prachtige reisverhaal. Op weer naar het volgende avontuur. Ik wil jullie alvast hele fijne ( Amnerikaanse )Kerstdagen toewensen.