Sunny Palm Springs and Scary Halloween - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Sunny Palm Springs and Scary Halloween - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Sunny Palm Springs and Scary Halloween

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

02 November 2011 | Verenigde Staten, Malibu

Deze dag konden we een beetje uitslapen en rustig aan doen. Dus na het douchen en het ontbijt zijn we rond 11.00 uur de camping afgereden en richting de snelweg I-10 gegaan. Op naar Palm Springs! Een plek waar het altijd mooi weer is want er valt nauwelijks regen. In Palm Springs gaan we familie van Cheryl opzoeken. Oma Sara, de zus van Cheryls oma, en haar twee zonen Erich en Rudi. Hier blijven we een nacht logeren en Erich neemt ons mee om Palm Springs te verkennen.

Maar eerst moesten we nog een aantal boodschappen doen bij de Walmart! Naast de benodigde dingen zoals shampoo en haarlak, kwamen we al helemaal in de kerst-stemming toen we alle kerstbomen en de vele bijbehorende versieringen zagen. En ja wat doen ongeduldige meiden als Ilse en Cheryl dan? Precies, gelijk een kerstboom kopen!!! Natuurlijk zijn we ook losgegaan op de versieringen maar helaas kun je een 30 cm grote kerstboom niet zo vol hangen. En ook de kerstmutsen konden niet ontbreken. We can’t wait till Santa Claus is coming to town!! Of in dit geval in onze RV

Na een uur in de Walmart rondgelopen te hebben, moesten we ook nog tanken. De eerste keer met de RV. De tank was nog niet geheel leeg, maar verstandige meiden als wij zijn, gingen we toch voor de zekerheid tanken. Eerst maar eens het gas uitdraaien, want we willen niet dat de boel ontploft. Na het goede gat gevonden te hebben voor de benzine (want het zou maar in je watertank belanden), begon Cheryl met tanken. En de volgende 10 min was Cheryl nog steeds aan het tanken! Er kan namelijk 55 gallon (zo’n 220 liter) in onze tank. Dit keer hadden we ‘maar’ 33 gallon getankt en waren we zo’n $135 lichter.

Op naar Palm Springs! De gps werkte nog steeds niet mee. We hadden ook geen kaart van Palm Springs, dus zijn we maar in de parking lot van Starbucks gaan staan en heeft Cheryl via Google Maps proberen te navigeren. Ook dit lukt niet helemaal en kwamen we uit bij de Country Club (een park voor rijke mensen). Hier moesten we ook niet zijn. Dus onze enige optie was de oom van Cheryl bellen. Hij en zijn broer kwamen ons ophalen en we zijn achter hun aan gereden met de camper. Achteraf bleek dat we niet ver van zijn huis waren.

Daar aangekomen werden we verwelkomt door oma Sara en Erich’s hond Rusty. Het was erg leuk om de familie na zo’n lange tijd weer te zien. Erich liet ons het huis zien met twee woonkamers, de logeerkamer met onze eigen badkamer en de mooie keuken, waar nooit in gekookt wordt. Na de familiereünie en de camper geparkeerd te hebben op het park waar Erich woont, zijn we in downtown Palm Springs gaan eten bij de Mexicaan. Hierna nog een rondje gelopen door het gezellige stadje met de vele gezellige restaurantjes. Hierna thuis nog wat online dingen uitgezocht en toen vlug naar bed.

De volgende dag was het Halloween. Halloween wilde we graag in de buurt van LA vieren maar dit bleek lastiger dan gedacht. Er was namelijk geen camping in LA en de wijken waar wel campings lagen, waren te ver weg. Uiteindelijk hebben we besloten om Halloween aan het strand te vieren namelijk in Malibu.

Maar eerst nam Erich ons nog mee lunchen op Mt. San Juantos. We gingen met de Aerial Tramway naar boven, een kabelbaan met een gondel. Op de top hadden we een enorm mooi uitzicht over Palm Springs en de woestijn. Na wat mooie foto’s geschoten te hebben, zijn we gaan lunchen. Na de lunch, zijn we weer terug naar het huis gegaan. Hier hebben we afscheid genomen van de familie, want we moesten nog 3 uur naar Malibu rijden. Op wonderbaarlijke wijze deed de gps het min of meer weer en bracht hij ons goed naar onze camping in Malibu.

Net als op Walnut werden we hier ontvangen door oma. Ze verwachtte ons al en vertelde ons waar onze standplaats was en dat er een Halloween feestje aan de gang was. Natuurlijk gingen we een kijkje nemen. Na het late avondeten zijn we naar het feestje gegaan, maar daar aangekomen was het erg rustig. Alleen de managers en het personeel was er. Het leek wel op een personeelsfeestje! Ondanks de rustige opkomst was de plek volledig versierd in Halloween-sfeer, was er drinken en eten genoeg voor een weeshuis en ging het personeel volledig uit zijn dak op de dansvloer. Scary! Wij besloten het wat rustiger aan te doen en zijn gaan zitten bij het kampvuur. Hier kwamen we in gesprek met Dan, een man die zijn lakens gebruikte als Halloween-outfit. Kinda freaky! We raakten in gesprek en het was erg gezellig. Om 22.30 uur ging de avondklok in op de camping dus mochten we niet veel lawaai meer maken. Na de gezellige avond zijn we snel gaan slapen want de volgende dag begon onze trip langs de Pacific Coast Highway, die ons helemaal zal leiden naar San Francisco.

Liefs van ons!!

• 03 November 2011 - 09:34

Susanne:

Leuk hoor meiden:) Jammer dat jullie niet écht halloween hebben kunnen vieren!

• 03 November 2011 - 18:14

Mellanie:

Chickies!
    Hier ben ik ook weer.. trouwe lezer van jullie berichtjes!;) Ik hoop dat die gps ding van jullie het ook nog eens goed zou doen, dat zou wel zo fijn zijn toch! Jammer van de halloween, maar ach je kunt niet alles hebben he!

Kijk alweer uit naar jullie nieuwe verhaal!

Xx Mellanie