Viva Las Vegas en natuurschoon in Zion en Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas en natuurschoon in Zion en Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ilse en Cheryl - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas en natuurschoon in Zion en Bryce

Door: Ilse & Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Cheryl

19 November 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Na een frisse duik te hebben genomen in het zwembad vertrokken we maandag uit Death Valley, op naar het grootste gokwahalla van de wereld, Las Vegas! Er volgde een enorm saaie, lange weg door de woestijn. We wisselden van rijden en reden nog langs Campingworld voor de sneeuwkettingen die we wellicht later op onze reis nodig zullen hebben. Binnen no-time hadden we de loei zware kettingen, maar een uitleg..ho maar..We moesten het maar aan de parkrangers vragen. Met de kettingen in de kofferbak reden we naar Red Rock Canyon, een rots die ook daadwerkelijk rood kleurde. Hij leek wel rood geschilderd!

Vanaf Red Rock Canyon was het nog maar een klein eindje rijden naar Las Vegas. Ilse zag vanuit de verte de immense stad al opdoemen in de woestijn. Gelijk zagen we het prachtige welkomsbord maar eerst moesten we naar de Wal-Mart voor wat boodschappen. De Wal-Mart is een enorm grote winkel waar je gewoon alles kan krijgen van cd’s tot televisies en eten natuurlijk. Ze hadden hier wel geteld 30 kassa’s. Na een uur shoppen waren we weer buiten. Snel wilde we langs het bord maar we konden helaas niet stoppen voor een foto met ons erbij. Op naar de camping, die in de buurt van The Strip ligt. We checkten in bij een aardige vrouw en vroegen wat leuke plekjes. We kregen een complete uitleg en ook vertelde ze ons dat een dress code in Vegas niet bestaat. Fijn met je pumps in je koffer ;) We draaiden snel een aantal wasjes en wat bleek: al Ilse’s witte ondergoed en Cheryl haar sportsokken waren blauw van Cheryls nieuwe blauwe sokken van de Action! Oepsie..! Na het koken waren we zo benieuwd dat we gelijk Las Vegas in doken! Onze camping stond recht naast het Circus, Circus, 1 van de oudste hotels/casino’s op The Strip van Las Vegas. We liepen naar binnen en keken onze ogen uit! Het was enorm groot en er zaten restaurants, bars, gift shops en zelfs McDonald’s was vertegenwoordigd. Ook liepen er gewoon kinderen in het casino... onverstelbaar. Terwijl wij daar liepen, speelde boven ons een acrobaten-act zich af, in het circus natuurlijk! Het casino was al wat verouderd en we wilden wel graag wat modernere casino’s zien dus liepen we The Strip op, die was iets langer dan gedacht. We liepen het casino van Encore in. Hier liepen de bezoekers er duidelijk wat chiquer bij! We besloten de volgende dag pas uit te gaan dus liepen we niet de nightclub in maar gingen we verder naar The Venetian, waar we buiten de gondels al zagen. Moe van het lopen gingen we aan de bar zitten en bestelde een heerlijke, verdiende cocktail. Ondertussen was het al aardig laat en besloten we terug naar de camper te gaan.

De volgende dag was Ilse vroeg wakker en ging ze in haar dikste vest naar buiten, maar daar kwam ze al snel van terug want…het was warm! We namen dus een heerlijke duik in het (buiten!)zwembad, in de hot tub en namen hierna een heerlijke douche. Na wat tutten, waren we klaar om The Strip op te gaan! New York, New York hotel/casino was als eerst aan de beurt. De achtbaan lonkte naar ons, hup kaartjes gekocht en daar zaten we dan, niet wetend wat ons te wachten stond. Steil gingen we omhoog en nog veel steiler gingen we naar beneden. We zaten schreeuwend in de achtbaan, hij voelde wat wankel aan. Na een paar onvoorziene loopings zat de schrik er goed in en waren we bont en blauw. Helaas de extra scheenbeschermers in de achtbaan mochten niet baten. Jeetje wat een rit! Op naar de M&M store waar Ilse zich natuurlijk weer niet kon inhouden. Met wat M&M’s op zak konden we er tegen aan. We namen een kijkje in de enorme shoppingmall van het Planet Hollywood hotel! Binnen was het zo gemaakt dat het leek alsof je buiten stond; het plafond bestond uit wolken! Na wat lopen stonden daar plots wat masseurs. Na wat twijfelen wilde Cheryl toch graag, Ilse was wat huiveriger. Cheryl kreeg een schattig Chinees mannetje die haar iedere keer vroeg of hij niet te hard masseerde en zei ‘thank you’ als het goed was. Nadat het goed ging met Cheryl nam ook Ilse een rugmassage. Heerlijk we waren we helemaal los! We liepen verder en gingen naar de Bellagio waar we naar de fonteinenshow gingen kijken. Enorme fonteinen kwamen tot leven in het grote meer. Het knalde enorm, alsof er vuurwerk werd afgeschoten! De fonteinen dansten prachtig in het grote meer. Daarna namen we een kijkje in de Bellagio, het hotel stond vol met bloemen! Prachtig! We zagen ook hoe een man met duizenden dollars tegelijk roulette speelde. We konden onze ogen niet geloven! This is the real Vegas! Op naar Ceasars palace. Dit casino was in de stijl van Rome. Daarna bezochten we The Mirage waar ze zelfs dolfijnen hadden, helaas was het te laat om ze nog te bezoeken. Na deze tocht van zeker 4km deden onze voetjes zo zeer en gingen we terug naar de camping om even wat te eten. Na ons avondeten gingen we terug geheel in stijl, jurkjes en pumps aan! We waagden een gokje in The Cosmopolitan. Eerst keken we wat rond en uiteindelijk speelden we bij het rad, de gokkasten en de roulette tafel. In het casino kregen we gratis drinken aangeboden, ongekend daar kan Holland Casino van leren! Cheryl had helaas wat verlies en Ilse wat winst. Toen was het tijd om naar de nightclub te gaan. Op naar Ceasar’s palace dus waar ‘Pure’ zat. Toen we daar aankwamen hoefde we volgens de deurman geen entree te betalen, bij de entree vroegen ze echter 20 dollar pp. We besloten dit niet te doen en draaiden ons om.. tot onze grote verbazing kregen we gratis een stempel van de uitsmijter en konden we alsnog GRATIS doorlopen! Yeah let the party begin! We kwamen binnen en echt iedereen stond te dansen op de vloer. Ja ook de jongens! Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren ;) We wilden een drankje drinken en bestelde een Corona en een cola, wat bleek; deze barman verkocht alleen sterke drank. (dit was de enige bar in de club :S) Dan maar een Sex on the Beach! En wat was die lekker! Met ons drankje stapten we de dansvloer op. Het ging hier duidelijk anders als in Nederland. Gelijk hadden we een aantal mannen aan ons kont hangen. Ze willen hier graag samen dansen en ze schamen zich nergens voor. Ilse spotte gelijk al 2 Nederlanders, hup erop af. Na wat vragen bleken ze inderdaad Nederlands. Maar erg gezellig waren ze niet. Daarom papten we maar aan met een Amerikaan, die waarschijnlijk op zijn 41ste (of was het 31ste) nog uit de kast moest komen. Het werd steeds later en de dansvloer steeds leger, alleen alle jongens bleven over. We besloten naar huis te gaan want ook de muziek werd slechter. We ontmoetten nog een Amerikaan Geoff maar ook hij had niet veel te vertellen op wat dronkenpraat na. We sprongen de taxi in en gingen slapen, ondertussen was het dan ook al 04.00 uur geweest.

De volgende dag werden we laat wakker, vandaag zou in het teken staan van chillen. We skypten eerst wat met Nederland en gingen daarna heerlijk aan het zwembad liggen en doken de hottub en de sauna in! Heerlijk! Na wat douchen en tutten gingen we een hapje eten op The Strip bij het Rainforst Cafe in MGM Grand casino. Het cafe was aangekleed in stijl van het regenwoud. Overal stonden en hingen dieren, was er regen en werd zelfs onweer gemaakt. Super leuk dus! Na heerlijk gegeten te hebben gingen we nog naar Treasure Island voor de vulkaan. De vulkaan stond alleen niet daar, maar bij The Mirage. We waren al aardig moe dus lieten de vulkaan aan ons voorbij gaan en gingen terug naar huis. Cheryl besloot op het laatst nog bij Circus Circus een gokje te wagen maar Ilse dook al haar bedje in .......

De wekker stond donderdagochtend al om 04.30 uur..amaiii!! Snel douchten we en gingen we op weg naar Zion National Park. Na heel wat mijlen gereden te hebben kwamen we daar om 11.00 aan, maar we moesten eigenlijk er al veel eerder zijn. Verbaasd vroegen we af hoe dat kon. Wat bleek; we zaten in een andere tijdszone en het verschil is nu 8uur! We reden Zion in en reserveerde onze camping. Mooie grote rode rotsen stonden langs de weg. We reden helemaal naar het eind van het park waar we de Riverside trail liepen. Een prachtige trail langs de rivier. Na deze trail besloten we nog even de Weepy Rock trail te lopen. Deze zou easy zijn en maar 30 minuten duren. We gingen gelijk stijl omhoog en na 45 minuten klimmen waren we stuk! En we waren nog niet eens op de top. Het uitzicht was wel fantastisch! Maar iets klopte er niet want we waren nog lang niet op de top. Op naar beneden dan maar. Wat bleek, we hadden de verkeerde trail gepakt die wel 2 dagen kan duren.. Oeps. We waren super moe na al dat lopen en besloten naar de campground te gaan. Onderweg kwamen we nog een groep hertjes tegen die zomaar de weg overstaken. Terug op de campground besloten we een simpele magnetronmaaltijd op te warmen en The Hangover te kijken en vroeg onder de wol te kruipen, na een laatste blik te hebben geworpen op de heldere hemel met enorm veel sterren. Wat een mooie avond!

Vandaag gingen we naar Bryce canyon. We reden op tijd weg en stonden om 08.30 uur bij de tunnel in Zion die ons iets dichter naar Bryce zou brengen. Eerder kon niet want we zouden met begeleiding door de tunnel gaan, de tunnel is namelijk maar 13,1 feet hoog en onze camper is 13 feet. Daar aangekomen was de tunnel vrij voor ons en reden we stapvoets door de tunnel. Fieeuw dat ging goed. Na wat uurtjes rijden waren we dan bij de campground van Bryce; Ruby’s Inn. Een super-vriendelijke-receptioniste (NOT) hielp ons en we moesten eerst verplicht zelf onze plek uitzoeken. Dat deden we wel even en we checkten daarna in. Cheryl belde een camping en Ilse skypte even met Martijn. Opeens stond Cheryl in paniek achter Ilse. Ze had de deur op slot gedaan maar de sleutels lagen nog binnen.. Foutje dus. We probeerde campingworld te bellen maar dat lukte niet. Een vrouwtje binnen bood hulp en belde iemand voor ons. Binnen 3 min was hij er en hij zette een klem op onze deur en stak met een ijzeren ding in de deur, zonder een schram te maken! Binnen 2 min zaten we binnen in de camper maar het grapje kostte ons wel 45 dollar! Achteraf bleek het mee te vallen want we hoorde later van Cheryls oom dat hij hier eens 120 dollar(!) voor moest betalen!
Eindelijk op weg naar Bryce Canyon. Bij het visitor center bleek dat trails lopen onmogelijk was ivm de sneeuw en onze niet zo sneeuw bestendige schoenen. Maar als we die wel hadden gehad, waren de trails lopen niet zo’n pretje geweest want het waaide enorm hard in Bryce Canyon. Hierdoor was het extreem koud. Dan maar in onze camper rijdend wat view points bekijken. Maar ook dit was de moeite waard! We keken uit over de Hoodoo’s, de rode rotsen die in verschillende rare vormen in de lucht steken. Na 4u rijden hadden we alles gezien en gingen we zwemmen in het binnenzwembad van ons campground/hotel! Een frisse duik! Na wat baantjes chillde we in de wirhlpool. Hierna zijn we water gaan halen want het kraantje naast onze camper was voor de kou al afgesloten. We kookten en wilden afwassen. Nadat alles in de bak zat en de deur open ging donderde letterlijk alle afwas naar buiten, de buren vonden dit maar al te grappig. De schade; alleen een glas kapot! Wat een wonder. Op naar de afwasruimte, het waaide super hard en onze vergiet ging er vandoor Ilse rende erachteraan. Na het afwassen en schoonmaken doken we ons bedje in. Genoeg meegemaakt vandaag!

• 19 November 2011 - 08:46

Floor:

Wat heerlijk dat jullie ook nog gewoon buiten hebben kunnen zwemmen!
    Wel grote omschakelingen wat betreft het weer.
    Jammer dat jullie die trail van 2 dagen niet hebben afgemaakt;) haha
    Ik kijk weer uit naar de volgende verhalen!!
    Xx vanuit Huissen

• 19 November 2011 - 15:04

Mellanie:

Waaaauw wat een verhaal weer zeg! Wat een hoop hebben jullie weer mee gemaakt zeg! En tja die sleutel in de camper laten liggen is ook niet erg slim he.. hahaha Gelukkig is het helemaal goed gekomen!
    We moeten snel maar een skypen ilskee!!

Xx Mellanie

• 19 November 2011 - 18:19

Marlies:

Hee dames, Wat een supermooi verhaal weer. Leuk hoor wat jullie allemaal meemaken en helemaal leuk is dat wij zo toch een beetje mee kunnen genieten.
    Op naar het volgende verhaal.
    Groetjes en goede reis Marlies.

• 20 November 2011 - 14:02

Annelijn:

Hee! Ik had al een tijdje niets meer gelezen, druk druk druk. Maar wat super joh! ik ben echt jaloers op je. Ik vind het super om alles te lezen, en ga het nu weer allemaal goed bijhouden;) liefs!

• 20 November 2011 - 15:22

Martijn:

Jaaah :) en toen had ik ook weer de tijd om het volgende avontuur van jullie te lezen. Volgens mij vermaken jullie je wel daar ;) Vooral de dingen die mis gaan vind ik nog het grappigst lach weer dubbel om het verhaal van jullie sleutel en de afwas . Hopelijk kunnen jullie er zelf ook om lachen.

• 20 November 2011 - 19:58

Roy:

hai cheryl en ilse
    heb eindelijk jullie reisverslag gelezen, je weet ik ben erg druk als buschauffeur.verder alles goed met jullie, vindt het wel stoer van jullie zo n
    lange reis. ben gisteren nog naar je zus geweest, huisje kijken. echt mooi.
    zal je verslag nu vaker bekijken. wens jullie nog veel plezier en voorzichtig. groetjes roy

• 21 November 2011 - 20:43

Alice:

Hoi dames,leuk weer alle verhalen te lezen.Goed van je Lil actief blijven,veel leuke dingen gedaan,alleen jammer van je 45 dollar het is echt Cheryl weer en ik moest wel lachen van de afwasbak die omkipt.Tot de volgende verhaal. xxx